مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد خبر داد:
طرح استفاده از ظرفیتهای دانشآموزان سوادیار در ملارد کلید خورد
ملارد (پانا) - مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد از آغاز اجرای طرح استفاده از ظرفیتهای دانشآموزان سوادیار در کاهش بیسوادی با هدف افزایش ارتقای کیفیت عملکرد سوادآموزان در این منطقه خبر داد.
![طرح استفاده از ظرفیتهای دانشآموزان سوادیار در ملارد کلید خورد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTUyZmQ0olDK/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHQUH6iua3mkIsAIKXaKdntA,,/MTUyZmQ0olDK.jpg)
آذر خشنود، مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: در شهرستان ملارد با همت حوزه سوادآموزی دانشآموز، نرگس زندیه، پایه نهم آموزشگاه احرار و خبرنگار پانا، به عنوان نخستین دانشآموز سوادیار معرفی و مشغول به فعالیت شد.
وی در مورد اهداف این طرح ادامه داد: آموزشدهندگان میتوانند برای ترغیب سوادآموزان در کلاس از دانشآموزان سوادیار استفاده کنند؛ یادگیری از طریق همیاری راهبردی است که سوادآموزان را در قالب گروههای منسجم و پایدار برای کار و تماس با یکدیگر برمیانگیزد. کار گروهی، بخش اصلی تحقق اهداف یادگیری در کلاسهای درس است.
مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد گفت: آموزشدهندگان برای یادگیری از طریق همیاری و به منظور تشکیل گروهها باید خود رأساً وارد عمل شوند و گروههایی بسازند. با توجه به تعلقی که اعضای گروهها به گروه خود دارند، تماس آنان به حضور در کلاس افزایش مییابد.
وی در مورد نتیجه این فرایند بیان کرد: کسب نمرات بالا، به دلیل مشارکت فعال در کلاس، از نتایج این طرح است، همچنین عزت نفس سوادآموزان ارتقا مییابد و درک و فهم آنان از مطالب درسی افزایش پیدا میکند. هدف اصلی شتاببخشی ، سرانجام بخشی به بیسوادی است که باید با بسیج همه امکانات و مشارکت همه دستگاهها به این مهم دست یابیم.
خشنود تصریح کرد: در مرحله ابتدایی میتوان از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی به عنوان آموزشدهنده و از ظرفیت دانشآموزان به عنوان پشتیبان سوادیار، بهره برد.
خبرنگار: سحر شیخی
ارسال دیدگاه