معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد:

اطلاع از جزئیات هدایت تحصیلی و شناخت رشته‌های مختلف، عامل مهم در انتخاب رشته است

ملارد(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد در نشست توجیهی مدیران مدارس مقاطع متوسطه اول بیان کرد اطلاع از جزئیات هدایت تحصیلی و شناخت رشته‌های مختلف، عامل مهم در انتخاب رشته است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع از جزئیات هدایت تحصیلی و شناخت رشته‌های مختلف، عامل مهم در انتخاب رشته است

نشست توجیهی مدیران مدارس مقاطع متوسطه اول با همت کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش ملارد برگزار شد. سیدرسول حسینی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد در خصوص هدف برگزاری این نشست گفت: با توجه به نقش مهم مدیران در زمینه هدایت تحصیلی و با توجه به نزدیک شدن به زمان صدور نمون برگهای هدایت تحصیلی، در این نشست تلاش شده با تشریح تغییرات ایجاد شده در سامانه هدایت تحصیلی و صدور نمون برگها، همچنین تأکید بر نقش مدیران در این امر مسیر انتخاب رشته برای دانش‌آموزان در منطقه را تسهیل کنیم.

وی اهداف فرایند هدایت تحصیلی را برشمرد و تشریح کرد: شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان، کمک به هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور از اهداف هدایت تحصیلی است.

حسینی در ادامه تأکید کرد: لازم است دانش‌آموزان و اولیاء توجه داشته باشند که هدایت تحصیلی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در پایه تحصیلی نهم است که اطلاع از جزئیات آن و شناخت رشته‌های مختلف، لازمه تصمیم گیری در انتخابه رشته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌آموزان به دلیل عدم آشنایی با اهداف و تاثیر اولویت‌بندی آزمون هدایت تحصیلی، دقت کافی را برای این آزمون‌ها نداشته و پس از اعلام نتایج، از اولویت‌بندی‌های خود ناراضی بوده و موفق به ثبت‌نام در مدارس دلخواه خود در رشته مدنظر نمی‌شوند، لذا لازم است در فرصت باقی مانده، کمیته هدایت تحصیلی مدارس با برگزاری جلسات آموزشی ، وبینار و جلسات شخصی ویژه دانش‌آموزان، آنان را در دست‌یابی به اهداف و انتخاب صحیح رشته کمک کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار