مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران:

پایگاه تابستانی بهترین فرصت برای کشف استعدادهای درخشان دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پایگاه تابستانی را علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت، فرصت بروز و ظهور توانمندی‌ها و کشف استعدادهای دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه تابستانی بهترین فرصت برای کشف استعدادهای درخشان دانش‌آموزان است

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین افتتاحیه پایگاه تابستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بخشی از هویت دینی ما را این عید بزرگ غدیرخم تشکیل می دهد، امیدوارم در پاسداشت و گرامیداشت این عید سعید، همه ما در جایگاه های فردی و اجتماعی خود، نقش بسزایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی مهم است، از اوقات فراغت، به عنوان یک پدیده اجتماعی که مورد توجه مدیران است، یاد کرد و گفت: برخی معتقدند موضوع اوقات فراغت از دیرباز و از زمان آغاز زندگی اجتماعی بشر، وجود داشته، اما برخی معتقدند تمدن صنعتی موجب موضوعیت پیدا کردن این امر شده است.

کریمیان تصریح کرد: آنچه مهم است، قبل از رشد و پیشرفت صنعت، تکنولوژی و فناوری، اوقات فراغت در فرهنگ قوی و غنی ما جایگاه مهمی داشته و حتی در آموزه های دینی نیز بر دوری از بیکاری تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه شکل و ساختار گذران تابستان در گذشته متفاوت بود و دانش آموزان در ایام تابستان به فراگیری حرفه های گوناگون می پرداختند یا در کنار پدران خود حرفه آموزی می کردند، خاطرنشان کرد: اکنون آموزش و پرورش به طور عام و امروز آموزش و پرورش استثنایی به طور خاص، به امر مهم اوقات فراغت می پردازد. اوقات فراغت تابستانی مهم است، زیرا همانطور که خلاقیت و نوآوری موجب اتفاقات مبارکی می شود، در مقابل؛ بیکاری و بی برنامه بودن در اوقات فراغت نیز، زیان آور است، از این رو فرصت فراغت تابستان؛ زمان مغتنمی است برای مهارت آموزی و توان افزایی دانش آموزان که بعد از ٩ ماه تحصیل و حضور در گروه همسالان و زندگی اجتماعی؛ با عدم حضور در مدرسه، دچار خستگی و کسالت روحیه می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران کم تحرکی حاصل از رشد تکنولوژی را نیز از دیگر عوامل تهدیدکننده سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: بهتر و بیشتر به اوقات فراغت بپردازیم، در سطح شهر تهران برنامه ها و خدمات متنوعی در این زمینه طراحی شده و در حال اجراست که آموزش و پرورش استثنایی نیز مستثنی نیست و در این خصوص باید حتما ذائقه، سلیقه و نیاز دانش آموزان مورد توجه باشد و تمام اقدامات با رویکرد کشف استعدادها انجام شود.

کریمیان فعالیت های تابستانی را بستر اثربخشی برای کشف استعدادهای دانش آموزان خواند و با مهم قلمداد کردن نقش معلمان در کشف استعدادهای درخشان دانش آموزان گفت: بسیاری از قهرمانان ملی به خاطر دقت نظر معلمان ورزش در کلاس های تربیت بدنی؛ شناسایی می شوند و رشد می کنند، بنابراین درباره پایگاه های اوقات فراغت تابستانی نگاهمان فقط گذران وقت و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نیست، بلکه درصدد هستیم با نگاهی علمی و تخصصی، ضمن فراهم سازی بستر مناسب برای بروز و ظهور استعدادها، توانمندی های دانش آموزی را نیز در زمینه های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... کشف کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد‌مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار