معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم:

لیگ «جت» با هدف امیدآفرینی و افزایش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان برگزار می‌شود

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری لیگ «جت» همزمان با اوقات فراغت تابستانی به منظور امیدآفرینی و افزایش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان در محیط مدرسه، خانواده، مسجد و محله خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
لیگ «جت» با هدف امیدآفرینی و افزایش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان برگزار می‌شود

حجت الاسلام «محمد امینیان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فلسفه اجرای لیگ «جت» اظهار کرد: این طرح پیرو رهنمود‌های مکرّر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و ضرورت جهاد تبیین و همچنین تاکید ایشان به انجام فعالیت های پرورشی جذاب در مدارس و بهره گیری از فرصت مغتنم تعطیلات تابستان و فراغت دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح همزمان با استان های سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه های مردمی برگزار می شود، افزود: طرح «جت» مختصر کلمه جهاد تبیین است و با هدف ایجاد جریان امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با کنشگری گروهی، مسئولانه و خردمندانه دانش آموزان و معلمان در محیط مدرسه، خانواده، مسجد و محله، طراحی شده است.

امینیان ادامه داد: هویت بخشی و ارتقای سطح اعتماد به نفس در میان دانش آموزان و معلمان، خوداتکایی مدرسه با توانمندسازی دانش آموزان و فرهنگیان در مواجهه با سوالات، ابهامات و شبهات جامعه، ظرفیت سازی برای کنشگری در مدرسه، ایجاد تولید محتوای دانش آموزان و بیش از ده مورد دیگر تنها بخشی از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

وی تصریح کرد: مخاطب مستقیم این طرح دانش آموزان مقطع متوسطه، معلمان، طلاب طرح امین و دانشجویان طرح ولایت هستند، اما بصورت غیر مستقیم والدین دانش آموزان، همسالان آنان و حتی عموم مردم با مشاهده تولیدات رسانه ای دانش آموزان، مخاطب این طرح خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جزییات مسابقات طرح جت گفت: در این طرح، در هر مدرسه حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل و یک مربی برای هر گروه تعیین می شود و به دنبال آن، دانش آموزان کار مطالعاتی خود را آغاز خواهند کرد؛ این مسابقات در 3 مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن انفرادی، مرحله دوم گروهی و مرحله سوم تولیدات رسانه ای خواهد بود.

امینیان افزود: دانش آموزان جهت ثبت نام در این طرح می توانند به همراه مربی خود بعد از تشکیل گروه های 5 نفره در سامانه (http://jetema.ir ) ثبت نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار