معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

مهاجرپذیری از مهمترین موانع شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان است

کرج (پانا)- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد مهاجرپذیری استان از مهمترین موانع شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان است به طوری که بیش از 90 درصد افراد ثبت نامی مهاجر از سایر استان‌ها در البرز هستند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرپذیری از مهمترین موانع شناسایی، جذب  و نگهداشت سوادآموزان است

اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان البرز در سال 1402 با حضور ولی پوری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش،و مدیران دستگاه ها و نهادهای ذیربط در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
رویا عسگرپور معاون سوادآموزی استان البرز از تحقق 57 درصدی اهداف کمی مورد انتظار سازمان نهضت سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: مهاجر پذیری، پراکندگی ،نرخ بالای باسوادی در استان از مهمترین چالش های ریشه کنی بی سوادی در استان است که باید با تهیه اطلس بی سوادی و شناسایی هدفمند و همچنین برنامه ریزی مناسب بر اساس شرایط بومی استان در جهت بهبود عملکرد حرکت نماییم.
وی ادامه داد: مهاجرپذیری استان از مهمترین موانع شناسایی ، جذب و نگهداشت سوادآموزان است به طوری که بیش از 90 درصد افراد ثبت نامی مهاجر از سایر استان ها در البرز هستند.

عسگر پور در ادامه اذعان کرد: لازمه برنامه ریزی صحیح و هدفمند برای ریشه کنی بی سوادی در استان نقش آفرینی فرمانداران ، بخشداران و دهیاران در شناسایی محله محور افراد کم سواد و بیسواد و جذب خیرین سوادیار در آموزش این افراد است.
معاون سواد آموزی از ثبت نام 502 نفر از افراد بازمانده از تحصیل در دوره های سوادآموزی در سال گذشته خبر داد و افزود: انسداد مبادی بیسوادی به منظور شناسایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت به چرخه آموزش باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 83 درصد از افراد ثبت نام شده در دوره های سوادآموزی را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد : یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل در تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی ، کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان است که با نگاه ویژه ای دنبال می شود.
معاون سوادآموزی و دبیرکارگروه کوثر استان البرز فلسفه تشکیل کارگروه کوثر را تنظیم‌گری و تسهیل‌گری مسائل تربیتی دختران در آموزش و پرورش در سطوح مختلف بیان داشت وعنوان کرد: تمامی ظرفیت‌ها ‌و‌ امکانات ‌درون‌و‌برون ‌آموزش‌و‌پرورش ‌برای تربیت ‌دختران‌ آینده ساز بایستی بسیج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار