معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن:

مکتب امام صادق(ع)، چراغ هدایت شیعه در مسیر اشاعه اسلام است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن، امام صادق(ع) را چراغ هدایت شیعه در مسیر اشاعه اسلام در جهان معرفی کرد که زمینه‌سازی شناخت این امام در مدارس و بین دانش‌آموزان باید انجام شده تا در مسیر هدایت قرار گیرند و متعالی شوند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مکتب امام صادق(ع)، چراغ هدایت شیعه در مسیر اشاعه اسلام است

نرجس شهریاری، معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «مناسب ترین شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مختص عصر امام صادق است که فرصتی مناسب را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی فراهم آورد. امام صادق (ع) از بسترها و زمینه های موجود زمام خود بهره برد و توانست با انجام فعالیت‌های فرهنگی گسترده، نظام فرهنگی جامعه شیعه را طراحی و مدیریت کند. از محورهای مهم فعالیت آن حضرت، طراحی نظام آموزشی منسجم است که مولفه های ویژه ای را به خود اختصاص داده است. شناخت و معرفی ویژگی ها و شاخصه های نظام آموزشی که امام صادق (ع) داشت درمدارس و برای دانش آموزان ضروری است.»

وی افزود:« اهتمام دین اسلام به امر آموزش و یادگیری سـبب شـده اسـت که این مساله ویژگی بارز تـمدن اسـلامی بـه شمار آید.ائمه شیعه به عنوان وارثان اصلی علوم نبوی، همواره توجه ویژه ای بـر امـر دانـش و دانش افزایی داشته، تلاش شایسته ای برای انتشار علوم در جامعه اسـلامی، انجام دادنددر عـصر امـام صـادق (ع)، شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی متحول شد. در این دوره زمینه های شکوفایی علمی مسلمانان فـراهم آمـده و مـوانع رشد فرهنگی شیعه تا حدی برداشته شد. امام صادق (ع) نیز از فرصت های موجود بـهره جـست و نظام آموزشی گسترده ای را طراحی ومدیریت کرد.»

شهریاری همچنین اذعان کرد: «نظام آموزشی امام صادق (ع) بر محوریت شناخت و معرفت الهی شکل گرفته استدر اندیشه امام صادق (ع) تکامل انسان در رسیدن به عبودیت الهی است و رسالت نظام آموزشی صرفا انتقال دانش نیست، بلکه نظام آموزشی نظام تعلیم و تربیت است و این امر زمانی مـحقق می شود که هدف اصلی آن تکامل روحی و معنوی شاگردان باشد.»

این معاون پرورشی نیز تصریح کرد: «نیاز مدارس و دانش‌آموزان ما ایجاد زمینه‌های فرهنگی و تربیتی گسترده است، تا بتوانند در زمینه تعالی و تکامل روحی حرکت کنند و جلوی انحطاط شخصیتی را در خود بگیرند، به صورت جدی نیاز حال ما اشاعه و پیاده‌سازی آموزه‌های فرهنگی است و مسائل آموزشی در مرحله‌بعد مطرح می‌شود. تربیت ما در مدارس باید درست پیش برود که بتوانیم در قالب آموزش، اندیشمندانی بافرهنگ و متعهد برای خدمت به جامعه تحویل دهیم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «در مدارس و بین دانش‌آموزان باید تلاش کنیم شخصیت‌هایی چون امام صادق(ع) که ریشه صداقت و صدق امت اسلامی است بیش از بیش به دانش‌آموزان معرفی کنیم، لازم است بشناسند، معرفت یابند تا متعالی شوند. زوایای مختلف مکتب شیعه و سیره امام‌ جعفر صادق(ع)‌ را به دانش‌آموزان بشناسانیم و زمینه پرورش نسل‌هایی مذهبی، متدین و مسئول فراهم کنیم.»

خبرنگار: فاطمه عمادی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار