برگزاری همایش گرامیداشت مقام معلم در شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه ( پانا) - همایش گرامیداشت مقام معلم با حضور مدیر سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نماینده مردم فیروزکوه و دماوند، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در مجتمع آموزشی و رفاهی فیروزه شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش گرامیداشت مقام معلم در شهرستان فیروزکوه

فاطمه سیر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گفت: بی‌تردید تمدن اسلامی و اندیشه‌های جامعه جز تلاش دغدغه‌مندانه و هدفمند معلمان موثر نیست، قطعا هر جامعه‌ای اگر به مقام و منزلت معلم نگاه شایسته‌ای داشته باشد مسیر تکامل و ترقی هموارتر طی می‌شود. اگر درخششی شامل مجموعه آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه است قطعا به واسته‌ی همت و تدابیر ارزشمند معلمان عزیزمان در سر کلاس‌های درس و حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان شهرستان است؛ باید قدردان زحمات بزرگوارانی باشیم که به عنوان حامی آموزش و پرورش هستند.

همچنین احمد رسولی‌نژاد، نماینده شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در مجلس گفت: امروز در مجلس بزرگترین فراکسیون، فراکسیون فرهنگیان است، کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان در مجلس با جدیت به دنبال این هستند که به هیچ وجه ذره‌ای ظلم به جامعه فرهنگیان نشود و احقاق حق شود و پس از اجرای کامل رتبه‌بندی و پرداخت مطالبات فرهنگیان در مرحله بعد مسائل جدید را رسیدگی می‌کنیم‌.

رسولی‌نژاد بیان کرد: به عنوان یک نماینده با سابقه اعتقادم بر این است که ما و دولت باید تلاش کنیم وضعیت معیشتی مردم، همکاران ما و معلمان ما بهبود یابد و دغدغه‌ای جز تدریس نداشته باشند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید باید تناسب افزایش حقوق و نرخ تورم را مد نظر قرار دهیم.

محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به جایگاه مهم معلم در جامعه گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری معلمی یعنی تاریخ‌سازی و فرهنگ‌سازی، نام‌گذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم انتخاب درستی از جایگاه امامت حضرت امام بود که این روز هم به مجاهدت‌ها و دغدغه و تلاشی که این شهید بزرگوار در عرصه علم‌آموزی داشتند تاسی کنیم.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی اهدافی در حوزه آموزش و پرورش داریم که مبنای اصلی آن عدالت‌ورزی و عدالت‌خواهی است و طبق بیان حکیمانه امام رضوان‌الله‌ تعالی معلمی جایگاه انبیاست چرا که هر دو معلم و انبیا تربیت می‌کنند و نقش ارزشمند معلمان در تربیت آحاد نسل آینده بشر بر هیچ کس پوشیده نیست.

حیدری‌منش با اشاره به تکریم مقام معلم در تاریخ اسلام و نظام جمهوری اسلامی گفت: آموزش و پرورش ما یک ویژگی اساسی دارد و آن هم توجه به انسان‌سازی و اصل اساسی ما یعنی تمدن‌سازی است و اقدام مهمی که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش کشور شکل گرفته تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش بوده است که امروز پیش روی ما قرار دارد و ما هم در دولت سیزدهم می‌بینیم که اقدامات مهمی در حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته و با رویکرد عدالت در برنامه‌ریزی آموزشی شاهد افزایش کلاس‌های درس در سطح کشور بودیم.

وی تصریح کرد: از طرفی بنیان‌گذاری نظام یکپارچه خدمات الکترونیک در زمینه خدمت‌رسانی به معلمان شریفمان توجه اساسی به سند تحول بنیادین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش دانش و بصیرت دانش‌آموزان عزیزمان، افزایش کسب افتخارات بین‌المللی، پیگیری طرح رتبه‌بندی معلمان و مطالبات معوقه و انجام اصلاحات در این خصوص از جمله عملکردهای دولت سیزدهم بوده که به شکل هدفمند و با برنامه پیگیری شده است.

همچنین حسین سعیدی‌یکتا، مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران پس از ابلاغ سلام و خداقوت مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و تبریکات هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: به عنوان آخرین برنامه و حسن‌ختام برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در شهرستان فیروزکوه از نماینده و فرماندار و مسئولان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدردانی می‌کنیم.

سعیدی‌یکتا بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش دستگاه عریض و طویل با هدف تربیت انسان در تراز اسلام و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همانطور که پیشکسوتان که لز برکات آموزش و پرورش هستند و زحمات بسیار با امکانات کمی که در گذشته بود به دست ما رساندند، انشاءالله ما بتوانیم آن را به سر منزل مقصود برسانیم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار