مدیر آموزشگاه مهلا ملارد:

آشنایی با فرهنگ حفظ محیط زیست یکی از اهداف برگزاری اردوهای دانش‌‌‌آموزی‌ است

ملارد(پانا)- مدیر آموزشگاه مهلا ملارد از برگزاری اردو به مقصد باغ جهان بانوان کرج با حضور ۴۸ نفر از دانش‌آموزان و مسئولین این مدرسه خبر داد و گفت آشنایی با فرهنگ حفظ محیط زیست یکی از اهداف برگزاری اردوهای دانش‌‌‌آموزی‌ است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با فرهنگ حفظ محیط زیست یکی از اهداف برگزاری اردوهای دانش‌‌‌آموزی‌ است

محبوبه معارفوند، مدیر آموزشگاه مُهلّا، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و سبز شدن دوباره طبیعت، در مورد هدف از برگزاری اردو در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: « هدف این اردو در درجه اول شناخت بهتر دانش‌آموزان و استفاده درست از طبیعت در فصل بهار بود. حضور در فضای سبز، آب و خاک، بهره‌گیری مناسب از نور و تهویه طبیعی از جمله مهم‌ترین راهکارهایی هستند که تعلق خاطر دانش‌آموز به مدارس را ارتقا داده و یا زمینه‌هایی برای بخشیدن رنگ تعلق به آن ایجاد می‌کنند.»

وی ادامه داد: «امروزه اهمیت تاثیر طبیعت و فضای سبز بر روحیه و شادابی بچه‌ها جهت ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری بر کسی پوشیده نیست. مؤلفه‌های محیطی گوناگونی از جمله رنگ، نور، شکل هندسی، اندازه و ارتباط با طبیعت بر سطح کیفیت مدارس و اثربخشی آنها در امر آموزش تاثیرگذارند. عناصر طبیعی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که کیفیت محیط آموزش و پرورش افراد را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند. از سویی دیگر میزان اثربخشی محیط آموزشی بر سطح یادگیری زمانی افزایش می‌یابد که دانش‌آموز تعلق خاطر بیشتری به مکان داشته باشد.»

معارفوند، یکی دیگر از اهداف این اردو را ایجاد روحیه همیاری و همکاری بین دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: «همزمانی روز اردو با هفته درختکاری باعث شد تا اردوی تفریحی باغ جهان با هدف همیاری و همکاری، تعامل بیشتر بین دانش‌آموزان و آشنایی بیشتر با حفظ و نگهداری محیط زیست و استفاده بهینه از طبیعت را بهتر برگزار کنیم.»

مدیر آموزشگاه مهلا در همین راستا بیان کرد: «بحث و گفت‌وگو معلمین این آموزشگاه با دانش‌آموزان در رابطه با سبز شدن دوباره طبیعت، قدرت و نعمت های بیکران خداوند و شکرگزاری ما انسانها در برابر این نعمات موجب شد دانش‌آموزان با حال خوب و انرژی بیشتر به مدرسه و خانه برگردند و این انرژی مثبت را بین دوستان و خانواده خود تکثیر کنند و در پایان سال با خوشحالی بیشتر به استقبال سال جدید بروند.»

دانش‌آموز خبر‌نگار: محنا سلگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار