مربی پرورشی دبیرستان آیتالله طالقانی رودهن تاکید کرد:
ضرورت برگزاری نشستهای صمیمانه گفتگو در مدارس با دانشآموزان
رودهن (پانا) - مربی پرورشی دبیرستان آیتالله طالقانی رودهن، برگزاری نشستهای مذاکرهای و گفتگویی صمیمانه، منعطف و خارج از چارچوب رسمی در مدرسه با دانشآموزان را، خاستگاهی برای اعتماد دانشآموز به راه و رسم تربیتی و آموزشی مدرسه و همسو شدن با این مسیرها، برشمرد.
سمیه میرشریف، مربی پرورشی دبیرستان آیتالله طالقانی رودهن در گفتوگو با پانا بیان کرد: «نوجوانان و بخصوص دختران امروزه در برابر اهداف سو دشمنان هستند تا انواع تفکرات و باورهای نادرست را به ذهن آنها دیکته کنند و این نوجوانان را با خود همراه و همدل کنند و آهسته آهسته زمینه انحطاط فکری و اخلاقی را در آنها با برنامهریزیهای مدون خود ایجاد کنند.»
وی افزود: «یکی از اقداماتی که ما میتوانیم در مدارس انجام دهیم این است که با ایجاد ارتباط صمیمانه و شرکت در جمع آنان برنامههای تربیتی و آموزشی خود را متناسب با تفکرات و مسیری فکری و علایق آنان همسو و همجهت کرده تا بتوانیم جلوی بسیاری از آسیبهای ایجاد شده در ذهن، فکر و جسم و شخصیت که توسط معاندان ایجاد میشود را بگیریم و یا حداقل کاهش دهیم، مسلما جبههگیری و رفتارهای مقابلهای و سرزنش، نصیحت و علم کردن عبرتاندوزی و مسائلی از این قبیل چیزی جز مقاومت و انزجار را از طرف دانشآموزان به بار نخواهد آورد و تمام آموزشها را به بنبست خواهد رساند بنابراین بسیار اصولی و بابرنامه باید در مدارس پیش رفت و آموزش و تربیت را به دستیابی به اهداف خود نزدیک کرد.»
میرشریف در تکمیل صحبتهایش مطرح کرد:«ما در دبیرستان آیتالله طالقانی در تلاش هستیم که به صورت متناوب و منظم جلسات و نشستهایی صمیمی به صورت پرسش و پاسخ در بین دانشآموزان و کلاسهای درس برگزار کنیم تا ضمن ایجاد صمیمیت، به صورت غیر مستقیم بتوانیم تغییراتی تفکری و شخصیتی در دانشآموزان ایجاد کنیم و آنها را با مبانی و اساس شخصیت، انسانیت، ملیت و مذهب آشنا کنیم، مفاهیمی چون تعهد و مسئولیت را در ضمن گفتگو برایشان شرح و بسط دهیم، ضمن اینکه در اجرای کلیه برنامههای فرهنگی و تربیتی در مدرسه دانشآموزان با مشارکت و حتی استقلال در اجرای برنامه باید شرکت فعال و پویایی از خود نشان دهند که این هدف اصلی تعلیم و تربیت در مدارس قطعا است که باید محقق شود.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه