برگزاری جشنواره بازی‌های بومی ومحلی مدارس عشایری در پارس‌آباد

اردبیل (پانا) - جشنواره بازی‌های بومی ومحلی مدارس عشایری در شهرستان پارس‌آباد برگزارشد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی ومحلی مدارس عشایری در پارس‌آباد

در پنجمین روز گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران جشنواره بازی های بومی و محلی مدارس عشایری شهرستان پارس‌آباد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل، فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش پارس آباد و جمعی از مسئولین ادارات در روستای ۷ تیر حلاجلار این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل ضمن تبریک دهه فجر، گفت: عشایر یکی از اقشار تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی هستند که در کنار سایر آحاد جامعه نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود: رشادت های عشایر مغان در دوران های انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست و در تاریخ از کارنامه درخشان عشایر، انسان های مخلص وفادار ثبت شده است وهمواره ثابت کرده اند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

الله بخش نجفی، مدیر آموزش و پرورش پارس آباد هم ضمن معرفی عشایر به عنوان مرزداران واقعی انقلاب، تصریح کرد: عشایر مغان همواره مطیع امر ولی فقیه بوده و تا آخرین نفس از آرمان های انقلاب اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

وی همچنین هدف از اجرای این جشنواره را زنده نگه داشتن فرهنگ بومی و منطقه ای دانست ونسبت به انتقال آن به آیندگان تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد خاطرنشان کرد: این جشنواره با استقبال گرم و پرشور آحاد مختلف منطقه برخوردار بوده تا جایی که در سایر شهرها و روستاهای همجوار این شهرستان خواستار برگزاری جشنواره های گوناگون شده اند.

نجفی افزود: دانش آموزان در این جشنواره بیش از پنج بازی بومی و محلی عشایری از جمله هفت سنگ، قیش بازی، طناب کشی، آی ننه قورد گلدی و دیگر بازی‌های بومی همراه با اجرای موسیقی محلی سنتی با پوشش لباس های محلی عشایری، پخت نان ساچمه و آش محلی و برپایی آلاچیق با حضور مربیان پرورشی و تربیت بدنی اجرا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار