افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول بیرجند

بیرجند (پانا) - نمایشگاه و فروشگاه دائمی موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول بیرجند در محل کارگاه‌های دستان پرتوان این موسسه افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول بیرجند

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری در این مراسم با اشاره به فعالیت های ارزشمند موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) در طول بیش از دو دهه فعالیت این موسسه، گفت: اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه و ارزشمند این موسسه خیریه، طی این مدت رو به رشد و کاملا متناسب با نیازهای روز جامعه هدف بوده است و جامعه هدف این موسسه خیریه توانمندساز که از ابتدا تنها بانوان دارای معلولیت را شامل می شد در ادامه، زنان سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند و حتی بانوان آسیب دیده اجتماعی را نیز تحت پوشش قرار داده است.

فرشته اسدزاده، اشتغال و حضور اجتماعی بانوان در جامعه را از بزرگترین مسائل و مشکلات امروز آنان ذکر کرد و افزود: برنامه ریزی مسوولان موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) در ایجاد کارگاه‌های دستان پرتوان با حمایت خیرین و با هدف اشتغالزایی بانوان، قابل تقدیر است به خصوص اینکه در این کارگاه‌ها نسبت به شناسایی استعدادها و ارائه آموزش رایگان به توان‌جویان، در اختیار قرار دادن مواد اولیه و تجهیزات لازم و همچنین بازاریابی برای تولیدات آنها اقدام می شود.

وی اضافه کرد: موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) با انجام اینگونه اقدامات مفید و موثر، اعتباری معنوی کسب کرده و مورد وثوق جوامع صنعتی قرار گرفته و تولیدات توانجویان این موسسه با رایزنی های صورت گرفته، مشتریان ثابت و قابل توجهی را جذب کرده است و فرایند عرضه و فروش محصولات و تولیدات بانوان شاغل در کارگاه‌های موسسه با مانعی روبرو نمی شود.

اسدزاده، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی موسسه خیریه توانمند ساز حضرت رسول(ص) در آستانه میلاد فرخنده حضرت زهرا و روز زن را بسیار مبارک دانست و با قدردانی از مسوولین این موسسه، اظهار کرد: با توجه به حساسیت مردم به رعایت مسائل بهداشتی و استفاده بانوان هنرمند شاغل در کارگاه‌های دستان پرتوان موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) از الیاف طبیعی برای بافت انواع حوله های دستباف به عنوان تولیداتی فاخر و سنتی، این تولیدات با استقبال مردم در اقصی نقاط کشور روبرو شده است.

اسدزاده همچنین گفت: پیرو مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در این استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص)بیرجند نیز در حاشیه این مراسم گفت: در این نمایشگاه و فروشگاه دائمی، صنایع دستی و تولیدات هنری حدود ۶۰ بانوی شاغل در کارگاه‌های دستان پرتوان این موسسه، عرضه می شود.

احمدی افزود: در گذشته فروش محصولات و تولیدات بانوان شاغل در موسسه خیریه توانمند ساز حضرت رسول(ص) را در بیرجند و استان نداشتیم و این تولیدات یا به خارج از کشور صادر می شد و یا به شهرهای بزرگ کشور ارسال می شد که با توجه به درخواست های مکرر شهروندان، به لطف خدا و به یمن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با راه اندازی این نمایشگاه و فروشگاه، از این پس این تولیدات در مرکز استان نیز عرضه می شود.

وی تصریح کرد: بازدید از این نمایشگاه از روز شنبه ۱۷ دی‌ماه تا پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه برای عموم بلامانع خواهد بود و تولیدات با لحاظ تخفیف ویژه میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار