امام جمعه شهرستان پاکدشت:

شهدا، آیینه تمام‌نمای بصیرت و ولایت‌مداری هستند

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت، شهدا را آیینه تمام‌نمای بصیرت و ولایت‌مداری خواند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شهدا، آیینه تمام‌نمای بصیرت و ولایت‌مداری هستند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن لزومی، امام جمعه پاکدشت، در مراسم گلباران مزار شهدای گمنام به مناسبت هفته بصیرت خاطرنشان کرد: شهدا مظهر بصیرت و آگاهی هستند؛ راه هر شهید و مزار هر شهید آیینه‌ تمام‌نمای سعادت در گرو بصیرت و وظیفه‌شناسی و امام‌شناسی است.

وی گفت: بصیرت یعنی داشتن اطلاعات درست، حضور در راه درست و تعهد داشتن به ارزش‌های اسلام، دغدغه‌مند بودن در مسیر دین و جمهوری اسلامی یعنی بصیرت. شهدا معیار و نماد بصیرت و آگاهی‌ هستند، اما لازمه کار صرفا شهادت نیست، قدم برداشتن در مسیر درست مهم است. آگاهی انسان مومن نسبت به جامعه او را در مسیر درست قرار می‌دهد، مشکلات ما هم طی ماه‌های اخیر برخواسته از نبود همین آگاهی و بصیرت است؛ اگر نسل امروز ایران اسلامی همسو با برخی جریان‌ها حرکت می‌کند به معنی انحراف این نسل نیست، این موضوع ریشه در نبود خوراک ذهنی صحیح دارد.

لزومی ضمن تاکید بر اهمیت تدابیر و راهبردهای صحیح مراجع فرهنگی در آگاه‌سازی نسل جوان، افزود: حل مشکلات اخیر در گرو آگاه‌سازی مردم است، باید مسائل را تبیین کرد، برای مثال باید در مورد حادثه شاهچراغ برای مردم توضیح داد. باید مردم را از مسببین پشت پرده‌ این حادثه و اهداف این حادثه آگاه کرد.

امام جمعه پاکدشت افزود: خدای متعال یاری‌گر مردم در مسیر ظهور است، امید است با تدابیر و عملکرد به موقع مراجع فرهنگی و بصیرت ملت غیور ایران، این مرز و بوم از این فتنه هم سربلند بیرون خواهد آمد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار