مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل

مدارس شاهد با اجرای برنامه‌های پرورشی، محلی برای تربیت شایسته محله معرفی شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت مدارس شاهد می‌تواند با اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به منظور پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها، به عنوان محلی برای تربیت شایسته محله معرفی شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد با اجرای برنامه‌های پرورشی، محلی برای تربیت شایسته محله معرفی شود

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش مدیران مدارس شاهد متوسطه دوره اول و دوم این استان اظهار کرد: ایجاد پیوند عاطفی بین ارکان مدرسه با استفاده از ظرفیت‌های شورای مدرسه و دبیران از جمله اقدامات مهمی است که مدیران مدارس شاهد باید بدان اهتمام داشته باشند.

وی مدیران مدارس شاهد را به مطالعه سند تحول بنیادین توصیه کرد و گفت: برنامه‌های سالانه مدارس بر اساس راهکارهای عملی این سند تدوین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید به استقرار عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تصریح کرد: مدیران بایستی نسبت به وضعیت دانش آموزان شناخت داشته باشند و آنان را از لحاظ آسیب‌پذیری سطح بندی کنند تا برای رفع مشکلات آنان برنامه ریزی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نمازخانه های مدارس تنها محل اقامه نماز نیست، خاطرنشان کرد: از ظرفیت مساجد و مصلی های مناطق برای برگزاری برنامه های باشکوه تربیتی استفاده شود.

صفری با عنوان اینکه بر اسااس سند تحول بنیادین بدنبال مدارس و دانش آموزان آرمانی هستیم، گفت: دستورالعمل رتبه بندی مدارس طبق شاخص های ارزیابی تعیین شده تا 20 آذرماه ابلاغ خواهد شد.

وی ضمن تاکید به توجه بیشتر به پایه دوازدهم و کنکور اظهار کرد: با برگزاری آزمون های متعدد و استاندارد استرس و ترس از آزمون را در دانش آموزان کاهش دهید.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم با اشاره به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان گفت: خروجی نظام تعلیم تربیت باید انسان های موحد، مومن و معتقد باشد.

وی بیان کرد: اگر مدیران مدارس برنامه ریزی دقیق بر اساس سند تحول بنیادین داشته باشند، بدون شک نتیجه قابل قبولی خواهند گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با اشاره به ساحت های سند تحول بنیادین، گفت: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس مدنظر است، چرا که دانش آموزان در کنار تخصص تعهد نیز باید داشته باشند.

خلیلی موسوی با عنوان اینکه دشمنان داخلی و خارجی سعی دارند، مباحث اعتقادی و اخلاقی را کمرنگ کنند، افزود: مدیران مدارس در اجرای برنامه های تربیتی هم‌سو با دانش آموزان باشند.

وی با بیان اینکه شهیدان الگوهایی هستند که باید به خوبی به دانش آموزان انتقال دهیم، تصریح کرد: در عمل به جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دانش آموزان تبیین کنیم.

محمود مشکی،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم گفت: مدیران مدارس بر اساس سیاست مدرسه محوری می توانند از تمامی ظرفیت های مدرسه برای عملیاتی کردن برنامه های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تحکیم پیوند خانه و مدرسه اظهارکرد: حضور اولیا در برنامه های تربیتی و آموزشی می تواند مدارس را در تحقق اهداف ترسیم شده یاری کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان با اشاره به فرآیند یاددهی و یادگیری تصریح کرد: امروزه یادگیری معکوس را باید در مدارس عملیاتی کنیم به گونه ای که دانش آموزان در کلاس های درس به تثبیت یادگیری خود بپردازند.

مشکی از مدیران مدارس شاهد خواست تا در اجرای دستورالعمل ها با قاطعیت عمل کنند و در عین حالی که هنرمندانه قانون را اجرا می کنند، مطالبه گر نیز باشند.

وی با عنوان اینکه در تدوین برنامه های سالانه برنامه های اولویت دار خود را مشخص کنیم، گفت: پایه دوازدهم بعنوان شاخص آموزش و پرورش باید در اولویت مدارس متوسطه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان ضمن تاکید به برگزاری کارگاه های حضوری برای دبیران ،اظهار کرد: دبیران از سوالات کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، در آزمون های کلاسی خود استفاده کنند تا دانش اموزان با نمونه سوالات آزمون های نهایی آشنا شوند.

جواد یحیی زاده، رییس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش وپرورش استان نیز با اشاره به اجرای شناسنامه مدارس شاهد استان گفت: اجرای عملیاتی ساحت های 6 گانه سند تحول در این شناسنامه گنجانده شده است و با اجرای آن می توان امیدوار بود سند تحول بنیادین بصورت عملیاتی در مدارس شاهد اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار