کارشناس گروههای آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان:
لازم است رویکرد جدید آموزش قرآن، همه جوانب تربیتی دانشآموز را در نظر گیرد
بهارستان یک (پانا) - کارشناس گروههای آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در دومین کارگاه تخصصی قرآن، در نظر گرفتن همه جوانب تربیتی در دانشآموزی را، لازمه رویکرد جدید برنامه آموزش قرآن، عنوان کرد.
![لازم است رویکرد جدید آموزش قرآن، همه جوانب تربیتی دانشآموز را در نظر گیرد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQzMGI18iAx/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHXFT_ysyo82ksAIKXaKdntA,,/MTQzMGI18iAx.jpg)
در این برنامه، سمانه رحیمی، کارشناس گروههای آموزشی ابتدایی با توجه به تغییرات کتاب درسی قرآن در سال تحصیلی جدید، بر لزوم بازآموزی روش تدریس درس قرآن تاکید کرد و گفت: کارگاه تخصصی قرآن، با هدف آموزش روخوانی و صحیح خوانی، در دو بخش ویژه همکاران دوره اول و دوره دوم تشکیل شد که در این جلسات کارگاهی نحوه انجام فعالیتهای قرآنی کتاب و استفاده از لوحههای قرآنی توسط استاد روحاله اکبری مطرح شد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت برنامهریزی برای آموزش دقیق قرآن کریم، اظهار کرد: مهمترین رویکرد برنامه جدید آموزش قرآن که اهداف و سایر بخشهای این آموزش را تحت تأثیر خود قرار میدهد، جامعیت آموزش قرآن است؛ یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد که از یکسو، تمام حیطههای یادگیری را شامل شود و به ویژه بر حیطه عاطفی که متکفل ایجاد و تقویت انس و علاقه دانشآموزان به قرآن و یادگیری آن است، تأکید ورزد.
رحیمی افزود: از سوی دیگر در بحث رویکرد برنامه جدید آموزش قرآن، تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روانخوانی، صحت قرائت، توانایی درک معنای عبارات و آیات ساده قرآن، آشنایی با معارف انسان ساز آن و تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.
خبرنگار: رضا نیکجو
ارسال دیدگاه