تداوم هوای سرد تا اواسط هفته در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت اردبیل تا اواسط هفته میزبان هوای سرد و بارشی است و به‌میزان بارش‌های پاییزی در ارتفاعات افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تداوم هوای سرد تا اواسط هفته در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی سرد و فعالی که از ۲ روز پیش بیشتر مناطق استان اردبیل را تحت تأثیر قرار داده، تا صبح دوشنبه فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مدت یاد شده شاهد ابرناکی، وزش باد خزری تند تا نسبتاً شدید و استقرار هوای نسبتاً سرد به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به اینکه رخداد مه، کاهش دید افقی و پایین بودن کف ابر مشهود است، گفت: بارش متناوب باران در قله و دامنه‌های مرتفع سبلان بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

محمدی افزود: این سامانه بارشی اولین بارندگی مؤثر سال زراعی جدید در بیشتر مناطق استان اردبیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه با گذر این سامانه، جو استان به طور موقتی نسبتاً پایدار و با کاهش ابرناکی بوده و بر دمای هوا افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار سال زراعی پربارش برای کشاورزان را داریم.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل با توجه به گذر امواج دامنه کوتاهتر از میانی جو بروز رگبارهای موقتی باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است بارش باران که از اولین ساعات بامداد شنبه در اردبیل آغاز شده در برخی از مناطق استان همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار