معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه:

نقش مهم ورزش به‌عنوان ابزاری برای درمان

فیروزکوه (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه گفت امروزه روانشناسان و مشاوران از ورزش و بازی درمانی به‌عنوان ابزاری برای درمان استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم ورزش به‌عنوان ابزاری برای درمان

مرتضی پاک، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به همکاران زحمتکش حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه و دانش‌آموزان ورزش‌دوست گفت: آنچه بدیهی است نقش سازنده ورزش در سلامت جسمانی و شادابی و نشاط روحی کلیه افراد در سنین مختلف است، امروزه ما از ورزش نه تنها ورزش حرفه‌ای حتی از ورزش عمومی می‌توانیم در حوزه درمان استفاده کنیم. اگر به ساعت ورزش به عنوان ساعتی برای بازی نگاه کنیم بازی درمانی نیز از ابزارهایی است که روانشناسان و مشاوران ما به‌عنوان ابزارهای درمانی از آن استفاده می کنند.

پاک افزود: علاوه بر بحث درمان، اگر برای کنترل وزن و چاقی و امثالهم به ورزش نگاه کنیم، وسیله مهمی برای نیل به این هدف محسوب می شود، ورزش چه در سطح عمومی و چه در سطح حرفه‌ای باید بیش از پیش مورد اقبال آحاد افراد جامعه واقع شود تا بتواند کارکرد خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

وی در پایان ضمن دعوت از کلیه دستگاه‌های فرهنگی و ذیربط و همه ورزش دوستان به سمت ورزش از آنان خواست که در بسط انواع رشته‌های ورزشی اعم از آموزشگاهی، حرفه‌ای، عمومی، فردی نقش خود را بیش از پیش در جامعه ایفا کنند تا بتوانیم بهتر و سریعتر به سرمنزل مقصود برسیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار