دبیردبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج در گفت‌وگو با پانا:

دوست خوب بر روی اخلاق و رفتار دیگران تاثیرگذار است

کرج (پانا) - دبیر دبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج عنوان کرد دانش‌آموزان دارای خشونت بالا، دانش‌آموزانی هستند که از کودکی این ویژگی را دارند و شاید سوال باشد کسی که دارای این ویژگی‌هاست چگونه می‌تواند این اخلاق را ترک کند؟ بر این اساس، دوست خوب مانند کلیدی است که بسیار بر روی اخلاق و رفتار دیگران تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دوست خوب بر روی اخلاق و رفتار دیگران تاثیرگذار است

مریم الهی، دبیر دبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «دانش‌آموزانی که از خشونت بالایی برخوردار هستند در کلاس تمرکز لازم را ندارند و درس را به خوبی یاد نمی‌گیرند زیرا فکرشان درگیر مسائل دیگری است و ما تلاش می‌کنیم که با این دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم رفتارشان را تغییر دهیم اما در قدم اول خودشان باید بخواهند که رفتارهای خشونت‌آمیز را کنار بگذارند. در قدم دوم معلمان به آنان کمک می‌کنند تا این کار را عملی کنند در پی این مسئله هستیم که دانش‌آموزان را شناسایی و به آن‌ها کمک کنیم تا رفتارشان را اصلاح کنند. به همین دلیل فرم‌هایی را برای شناسایی دانش‌آموزان به آن‌ها داده‌ایم تا دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان پایه هفتم را شناسایی کنیم، زیرا این مسئله بیشتر در دانش آموزان این پایه قابل رویت است.»

الهی افزود: «دوست خوب بر رفتار دانش‌آموزان خیلی تاثیرگذار است، اما در قدم اول خانواده، مدرسه و سپس دوست قابل اعتماد، دانش آموز دارای اخلاق مناسب، می‌تواند بر اخلاق دیگران تاثیرگذار باشد. به‌طور کلی کسی می‌تواند روی اخلاق دانش آموزان مخصوصا در سن بلوغ تاثیر بگذارد که دانش‌آموز به او اعتماد کامل داشته باشد. مانند دوست یا خانواده.»

وی در پایان یادآوری کرد: «در دوره راهنمایی، دانش آموزان از خصوصیات اخلاقی دوستانشان تاثیر می‌گیرند، زیرا به تازگی عقل آن‌ها کامل شده و دوستان خود را در مسیرهای مورد نظر تغییر می دهند.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار