رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌ رضوی:

خدمت به زائران حضرت رضا(ع) افتخار خراسانی‌هاست

مشهد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌ رضوی گفت: از افتخارات خراسانی‌ها همسایگی با مرقد مطهر حضرت رضا است. این فرصت را همه مشهدی‌ها قدر بدانند و برای خدمت هرچه بیشتر از زائرین آماده باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به زائران حضرت رضا(ع) افتخار خراسانی‌هاست

حجت رضازاده در آستانه روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا علیه السلام از برنامه های سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی رونمایی کرد و گفت: بزرگترین نعمتی که ما خراسانی ها از آن برخورداریم، همسایگی با مرقد مطهر و نورانی امام رضا(ع) است. امسال هم طبق سنوات گذشته مشهد میزبان خیل عظیمی از زائرین حضرت رضا است که در این رابطه سازمان دانش آموزی می تواند از ظرفیت بی نظیر دانش آموزان بصورت افتخاری در جهت خدمت رسانی به زائرین استفاده کند.

وی افزود: امسال ساماندهی گسترده ای برای خدمات رسانی به زائرین توسط دانش آموزان مشهدی در حال انجام است. در این طرح دانش آموزان وارد سامانه شده و مهارت‌های خودشان را ثبت می‌کنند و متناسب با نوع مهارت و توانایی که دارند به موکب های‌ سطح شهر معرفی می شوند. البته انتخاب موکب و نوع خدمت مورد انتظار و زمان خدمت رسانی کاملا انتخابی و اختیاری است. هدف سازمان دانش آموزی از ابتدای مدیریت جدید، بسترسازی برای فعالیت های اجتماعی دانش آموزان بوده است که این مهم تاکنون به خوبی انجام شده است. نمونه کوچک این طرح را ما در عید غدیر آزمایش کردیم و شاهد برکات آن بودیم. آدرس این سامانه در اختیار مدیران مدارس خواهد گرفت تا به دست دانش آموزان عزیز برسد.

وی در ادامه اشاره ای به برنامه های سازمان در هفته دفاع مقدس کرد و گفت: امروزه بیش از پیش نیازمند الگوسازی برای کودکان و نوجوانان هستیم. امسال در هفته دفاع مقدس طرحی با نام "مدرسه عشق" داریم. در این طرح شهدای دانش آموز هر ناحیه و منطقه معرفی می شود و توسط تیم رسانه ای دانش آموزی از سیره این شهدای گرانقدر مستندسازی می شود و سیره این شهدا بصورت تصویری از شبکه سیما پخش خواهد شد. ضمنا این طرح معطوف به هفته دفاع مقدس نخواهد بود و در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: خدمت رسانی به زائرین حضرت رضا(ع) بزرگترین نعمت و فرصتی است که نباید از کنار آن به سادگی بگذریم. از همه دانش آموزان مشهدی دعوت می کنم که در این جنبش دانش آموزی شرکت کنند و هر ظرفیتی را که دارند برای خدمت هر چه بهتر به زوار امام هشتم به میدان بیاورند.

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل پرتو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار