مشاور بانوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کاهش تعداد ازدواج و کم فرزندآوری از آسیب‌های حوزه جمعیت است است

اسلامشهر (پانا) - مشاور بانوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت ‌کاهش تعداد ازدواج، افزایش فاصله بین ازدواج، کم فرزندآوری، سقط جنین و ناباروری از آسیب‌های حوزه جمعیت است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تعداد ازدواج و کم فرزندآوری از آسیب‌های حوزه جمعیت است است

در جریان برگزاری اولین همایش تخصصی جمعیت، که با عنوان نجات فرشته‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان اسلامشهر برگزار شد، مونا زینالو، مشاور بانوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنانی با اشاره به برنامه‌هایی در مورد کاهش جمعیت و نیز ارائه آمار نرخ باروری در کشور، کاهش تعداد ازدواج، افزایش فاصله بین ازدواج، کم فرزندآوری، سقط جنین و ناباروری را از آسیب‌های حوزه جمعیت برشمرد.

در ادامه، زهرا عابدی، عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران و مسئول مامایی سازمان تأمین اجتماعی استان تهران، در زمینه قوانین و تبصره‌های قوانین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه کنترل جمعیت از جمله، عدم سقط جنین، کاهش میزان سزارین، ترویج زایمان طبیعی مطالبی را ارائه کرد.

سپس زهرا حسینی تبار، دکترای فقه و مسئول مرکز رویای مادری در درمان ناباروری نیز در سخنانی در رابطه با اصول ضروری زندگی برای بانوان به مواردی از جمله، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، خواب و بیداری، روح و روان و حرکت و سکون یا ورزش اشاره کرد.

در این همایش که با همکاری مجمع بانوان، مرکز خیریه حضرت خدیجه کبری (س)، شورای شهر و سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر برگزارشد، نایب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، رئیس مجمع بانوان شهرستان اسلامشهر و جمعی از متخصصین پزشکان ماما حضور داشتند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار