امام جمعه رودهن:

تسریع در جبران خسارت‌های وارده در بلایای طبیعی، التیامی بر دردهای مردم است

رودهن(پانا)- امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد، تسریع در جبران خسارت‌های وارده بر مردم در هنگام بلایای طبیعی چون سیل ، التیامی بر دردها و رنج‌های آنان است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تسریع در جبران خسارت‌های وارده در بلایای طبیعی، التیامی بر دردهای مردم است

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده می‌فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت با فرمان خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

وی افزود: تبعیت از دستورات خداوند متعال عامل دوری از گناهان و آلودگی هاست و نافرمانی از خداوند عامل سقوط انسان‌ها است و برای نزدیک شدن به خداوند بایستی ایمان‌مان را تقویت کنیم چرا که همه کارهای خوب وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند، وسیله قراردادن پیامبر و ائمه نه تنها منافاتی با ایمان و توحید ندارند، بلکه تاکید آیات قرآن نیز است، یکی از عواملی که باعث شده دردها و غم‌های حادثه را کاهش پیدا کند، حضور به موقع مسئولین در سطوح مختلف در بطن حادثه و پیگیری مشکلات از نزدیک بوده است.

امام جمعه رودهن در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولین هرچه سریع‌تر خسارات وارده به زیرساخت‌ها را بر طرف کنند، با توجه به حجم خسارت‌های حاصل از سیل بویژه در روستاهای وسکاره، جورد و آردینه، انتظار مردم بخش رودهن سفر رئیس جمهور محترم و پیگیری ایشان تا رفع مشکلات زیرساختی و جبران خسارات وارده است، لازم است دیگر عوامل دخیل در این حادثه از جمله رعایت نکردن حریم رودخانه، ساخت و ساز غیرمجاز هم پیگیری و پیشگیری شود، پیشنهاد می‌شود برای جبران خسارت‌های مردم سیل زده یک ستاد مردمی و یا یک پویش مردمی راه اندازی شود تا با مواسات و همدلی مردم غم‌های این عزیزان کاسته شود.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مردمی‌ترین نهادها که متکی به مردم و از طرفی مأمن و پناهگاه مردم است، پایگاه نماز جمعه است و محرم و صفر علاوه بر اینکه بخشی از هویت دینی ماست بخشی از هویت ملی و انقلابی ما نیز است،خیمه سیدالشهدا تربیت کننده و رشددهنده انسان‌ها است‌همچنین لازم به ذکر است، دوگانه معنویت و سلامت یک دوگانه کاذب است. لازم است همه ما دستورالعمل‌های ستاد کرونا را در برگزاری هیئت‌ها رعایت کنیم.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار