مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:
در پایگاههای تابستانه، بخشی از کمبودها در حوزه تربیتی و پرورشی جبران میشود
عقبافتادگیها در زمینه پرورشی از عقبافتادگی تحصیلی، بسیار حائز اهمیتتر است
اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت بخشی از کمبودها در زمینه پرورشی را باید در پایگاههای اوقات تابستانه جبران کرد، اما فرایند جبران، فرایندی طولانی مدت است.
محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتوگو با پانا، اظهار کرد: «مدارس، دو سال و چند ماه به صورت غیرحضوری اداره میشدند؛ معلمان و مدیران بزرگوار تلاش گستردهای کردند تا فرایند آموزش تعطیل نشود، اما فلسفه وجود مدارس حضور معلم به عنوان مربی و دانشآموز به عنوان متربی است.»
وی افزود: «باید خیلی از کارها را حتما به صورت حضوری انجام دهیم؛ فرایند تربیت، فرایند روابط اجتماعی و مسائلی از این قبیل، تنها در آموزش حضوری اتفاق میافتد، همینطور درس اگر حضوری باشد، کیفیت بالاتری دارد، به همین دلیل در این دوران، با افت تحصیلی قابل توجهی در دانشآموزان مواجه شدیم.»
ابراهیمی عنوان کرد: «افت تحصیلی به دو گونۀ «افت پنهان» و «افت آشکار» بروز مییابد؛ افت آشکار در کارنامه و معدل دانشآموز قابل رؤیت است، اما افت پنهان در نمرات و نمودارها مشخص نیست، اما اگر در دانشآموزی، کیفیت آموزش کاهش یافتهاست، باید تلاشی صورت بگیرد تا این کمبودها جبران شود.»
رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه در تابستان، برای تعمیق و ترمیم یادگیری، «پایگاههای تابستان» تشکیل شدهاست؛ اذعان کرد: دانش آموزان پایۀ اول تا یازدهم میتوانند از این پایگاهها به صورت رایگان بهرهمند شوند؛ دولت بودجه و اعتبارات لازم را در این خصوص، پیشبینی کردهاست.»
وی با اشاره به اهمیت بالای پرورش و مسائل تربیتی یادآور شد: «مهمتر از مسائل آموزشی، مسائل تربیتی و پرورشی است؛ بخشی از کمبودها در این زمینه را باید در پایگاههای اوقات فراغت تابستانه جبران کنیم اما فرایند جبران، فرایندی طولانی مدت است؛ با یک جلسه و یک ماه و دو ماه تابستان، این کمبودها به صورت زیربنایی جبران نخواهد شد، بنابراین اهمیت دارد که در سال تحصیلی آتی، روی مسائل تربیتی و پرورشی اهتمام ویژهای داشتهباشیم.»
ارسال دیدگاه