یک راننده بازنشسته در گفت و گو با پانا:

با تفکیک و جمع‌آوری زباله، نگرانی از زندگی آیندگان کمتر خواهد شد

کرج (پانا) - یکی از رانندگان بازنشسته سازمان تاکسیرانی تهران به همراه خانواده‌اش به هر مکانی که می‌روند آن مکان را از وجود زباله پاک می کنند. به گفته او با تفکیک و جمع‌آوری زباله در هر محلی نگرانی از زندگی آیندگان نیز کمتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
با تفکیک و جمع‌آوری زباله، نگرانی از زندگی آیندگان کمتر خواهد شد

جمال مقدم راننده بازنشسته تاکسیرانی تهران در این خصوص در گفت گو با پانا عنوان کرد:« ما با این کار زباله های تر و خشک را جدا سازی کرده، زباله های تر را دفن می کنیم تا به کود تبدیل شوند که برای گیاهان نیز مفید است و زباله های خشک را به محل نگهداری از زباله ها تحویل می دهیم.»

پدر این خانواده معتقد است خانواده های زیادی این ‌کار را می کنند و اگر هر خانواده ای به مکانی که برای تفریح می روند قبل از مستقر شدن در آن مکان محل را از زباله پاک کنند هم خودشان از حضور در آن مکان لذت می برند و هم افراد دیگر، علاوه بر آن کشور و یا حتی جهان پاکیزه تری خواهیم داشت و نگرانی از زندگی آیندگان نیز کمتر خواهد شد. این خانواده نه تنها خود این کار را انجام می‌دهند بلکه هر دو فرزند آنان نیز این کار پدر و مادرشان را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و نوه های این خانواده نیز از انجام این کار لذت می برند.

زهرا مقدم مادر این خانواده که پا به پای همسر و فرزندانشان در این فعالیت حضور دارند، اضافه کرد: «اگر من و همسرم این کار را به کودکانمان آموختیم آنها و همسرانشان نیز این کار را به فرزندانشان آموختند. پس اگر هر خانواده به نسل های بعد از خود این کار را بیاموزد هیچ محل کثیف و آلوده ای در کشور نخواهد ماند.»

این خانواده اول از پاکسازی محل زندگی خود (تهران)شروع به پاکسازی کردند و حالا شهر هشتگرد،(مهستان)و آستانه اشرفیه نیز در حال پاکسازی این خانواده است.

مقدم در ادامه اظهار کرد:« داستان شروع کار این خانواده از آن جایی شروع شد که پدر خانواده به همراه همکارانش برای استراحت به مکانی سرسبز می روند و با انبوهی از زباله رو به رو می شوند که آن مکان سرسبز که واقع در( قله آذری) است را خراب کرده بود. درختان زیادی آسیب دیده بودند،جسد حیواناتی که قبلاً در آن محل ساکن بودند بر روی زمین افتاده بود و صحنه ای غم انگیز را پدید آورده بود، لازم به ذکر است این خانواده بسیار به حقوق حیوانات احترام می گذارند و از آنان حمایت می کنند، حضور در آن مکان نه تنها غم انگیز بود، بلکه اصلأ امکان استراحت در آن محل امکان پذیر نبوده است، این گونه بود که کار زیبا و خوب این خانواده باعث سرزنده بودن دوباره این تفرجگاه شده است.»

وی هدف از این کار خود را اهمیت و نجات آیندگان دانسته و بیان کرد: «حیوانات بی گناهی که امروزه در اطراف ما زندگی می کنند به اندازه ما حق زندگی دارند و نمی توان آنان را از این حق محروم کرد. این جهان امانت آیندگان است و نعمتی از طرف خداوند، پس ما باید امانت دار و انسان لایق و خوبی باشیم، کار ما هم سخت نیست، بلکه زیبا و لذت بخش است.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار