رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی علمداران مبارزه با صهیونیسم خواهند بود

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس روز قدس را یکی از نقاط مهم تاریخ دانست که حضرت امام (ره) با یک پایه‌گذاری عمیق و اساسی به عنوان یک مبدا برای عدالت خواهی قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی علمداران مبارزه با صهیونیسم خواهند بود

مرتضی کریمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با پانا گفت: روز قدس، مبدا عدالت‌خواهی در جهان است، عدالت‌خواهی به شیوه صدراسلام؛ پیامبر اسلام (ص) در همان ابتدای بعثت پرچم عدالت و عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را بلند کردند و در مسیر عدالت هرآنچه که در توان داشتند گذاشتند و بعد از آن نیز امامان ما از امام علی(ع) تا حضرت صاحب الزمان (ع) به دنبال برقراری عدالت بودند و این در مدت امامت ائمه علیهم‌السلام به عنوان یک انسان 250 ساله کاملا مشهود است که علم عدالت همیشه از پرچم‌های ارزشمندی بوده که بلند بوده است.
وی، مسئله فلسطین و قدس را مسئله اول جهان اسلام برشمرد و افزود: اینکه قبله اول مسلمین مورد تعرض رژیمی قرار گرفته که یک رژیم جعلی و غیرقانونی است، رژیمی که از کشتار کودکان ابائی ندارد و از صدمه زدن به مراکز مذهبی و مورد احترام مسلمین ترسی ندارد و راحت کشتار جمعی راه می‌اندازد و در کمال تظاهر به روشنفکری خیلی از کشورها نیز همچون آمریکا و انگلیس آنان را حمایت می‌کنند و نغمه حقوق بشر را نیز سر می‌دهند، مسئله مهمی است که باید به جهانیان عرضه شود.
«احیای شعائر دینی در روز قدس از وظایف اصلی مسلمین جهان است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله توجه ویژه داشته‌اند»، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، با بیان این مطالب افزود: در این مسیر طبیعتا نوجوانان نیز وظایف و مسوولیتی دارند که این وظیفه در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تعریف است.
کریمی ضمن اشاره به الگوهای ناب ماندگار شهدای دانش آموز ارائه الگو به دانش آموزان را از مسائل مهم در دستور کار سازمان دانش آموزی دانست.

وی از فعالیت‌ها و حضور و مشارکت دانش‌آموزان در تمامی زمینه‌های دینی، مذهبی و اجتماعی سیاسی به عنوان نقطه قوت نسل جدید نام برد و افزود: امروز بچه‌های دهه 80 و دهه 90 در جامعه در حال علمداری هستند، در جریان ستاد اسکان نوروزی و برنامه‌های ماه مبارک رمضان شاهد حضور فعال و مشارکت آنان در تمام برنامه‌ها بودیم به طوریکه تنها 300 موکب افطاری ساده در شهر شیراز برپا شد و در شهرستان‌ها این امر نیز بسیار مورد توجه بود و دانش‌آموزان پای کار ارزش ها بودند و در واقع دانش‌آموزان با حضورشان فریاد سر دادند که ما در حوزه معنویت، دینداری و انقلابی‌گری، برخط انقلاب هستیم؛ و این پیام در روز قدس نیز از سوی دانش‌آموزان تکرار می‌شود.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان امروز ما از نسل ابتدایی انقلاب نه تنها چیزی کم ندارند بلکه انقلابی‌تر خواهند بود و در برنامه‌های متعدد این مسئله را ثابت کرده‌اند.

کریمی از ویژه برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در روز قدس، برپایی ایستگاه‌های بصیرت در مناطق مختلف توسط دانش‌آموزان و با محوریت آنان به منظور همبستگی با کودکان مظلوم فلسطینی خبر داد و افزود: دانش‌آموزان ما امروز مشتاقانه و با بصیرت و آگاهیه و همبستگی خود را با سایر دانش‌آموزان در کشورهایی که تحت سیطره ظلم قرار دارند، اعلام می‌کنند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه امت واحده‌ای که امام (ره) فرمودند را می‌توانیم محقق کنیم، گفت: تحقق امت واحده محقق
با یک خرد جمعی عدالت‌خواهان جهان اسلام و قیام تشکیلاتی برای خدا محقق خواهد شد و نسل سوم و چهارمی ها علمدار این مهم خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار