شاهنامه‌خوانی خیابانی دانش‌آموزان دبستان سلمان چرمهین

اصفهان (پانا) - آموزگار چرمهینی درمورد همایش شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزان گفت هدف از شاهنامه‌خوانی این است که دانش‌آموزان دایره لغاتشان افزایش یابد و املای قوی‌تری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شاهنامه‌خوانی خیابانی دانش‌آموزان دبستان سلمان چرمهین

نبی الله فرجی پهلوان و آموزگار چرمهینی در گفت و گو با پانا گفت:«هدف از شاهنامه خوانی این است که دانش آموزان دایره لغاتشان بیشتر شود و املای قوی تری داشته باشند و با کلماتی که بیگانه هستند، بیشتر آشنایی پیدا کنند. خواندن شاهنامه باعث ایجاد روح جوانمردی و مردانگی در قلب دانش آموزان می شود، چرا که باعث آشنایی با پهلوانانی می شود که حتی شاید بزرگان و پدران ما هم غیر از چند نفر از آنها با بقیه آشنایی نداشته باشند.»

وی افزود:«روزی که وارد آموزش وپرورش شدم، دانش آموزانم دردرس فارسی ضعف های زیادی داشتند. با بررسی هایی که با همکاران داشتم، متوجه ‌شدم بهترین راه حل خواندن شعر است. با خودم گفتم من که یک ایرانی هستم چرا نتوانم به دانش آموزان خودم شاهنامه خوانی را آموزش دهم. یک شاهنامه خریدم و به دانش آموزانم آموزش دادم.»

فرجی تاکید کرد:«بعدها خواندن شاهنامه خیلی به من کمک کرد، زیرا وقتی وارد زورخانه و ورزش باستانی شدم، شعرهای شاهنامه را می‌خواندم و باعث نشاط زیاد میان ورزشکاران و خودم می شد. شاگردهای من که بزرگ شدند، وقتی من را می بینند یکی از خاطراتشان که یادشان است، شاهنامه خوانی است.»

وی تصریح کرد:«درخواست من این است که توجه بیشتری به هنرها و داستان های قدیمی کشورمان شود.»

خبرنگار :محمدحسین عابدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار