دبیر علوم تجربی آموزش و پرورش ملارد:
مزایای آموزش حضوری غیرقابلانکار است
ملارد(پانا)- دبیر علوم تجربی دبیرستان پسرانه امام هادی(ع) ضمن اشاره به نواقص آموزش مجازی گفت آثار مثبت و کیفیت آموزش حضوری آشکار و غیرقابل انکار است.
حسین عطایی، دبیر علوم تجربی دبیرستان پسرانه امام هادی(ع) و مهرگان مقطع متوسطه اول در آموزش و پرورش ملارد است، وی در مورد آموزش مجازی بیان کرد: ضعیف بودن اینترنت، قطع و وصل شدن پخش زنده در شبکه شاد، عدم اطمینان از حضور واقعی دانشآموزان در طول کلاس و ضعف برنامه و اینترنت برای برقراری تماس تصویری و دیدن تکالیف، روایی نداشتن آزمون و واقعی نبودن نمرات از معایب تدریس مجازی است و کاربرد آن بیشتر در ارائه سوالات دروس و نمونه سوالات بصورت تکمیل تدریس است و برای آموزش و آزمون بازدهی پایینی دارد.
وی ادامه داد: علیرغم زحمات و پاسخدهی شبانهروزی در فضای مجازی، تدریس بصورت پخش زنده، ارائه نمونه سوالات و پرسشهای متن کتاب و ارسال فیلم تدریس، اما نمرات و بازدهی دانشآموزان همچنان پایین بود.
دبیر علوم تجربی آموزش و پرورش ملارد پیرامون آموزش حضوری افزود: در تدریس با حضور دانشآموزان، بسیاری از مسائل مبهم در آموزش مجازی، حل شده و فرایند پرسش و پاسخ به نحو بهتر و موثرتری اتفاق میافتد.
عطایی در مورد فواید حضور دانشآموزان در مدارس گفت: حضور دانشآموزان در مدرسه تنها بخاطر آموزش نیست و بسیاری از موضوعات اخلاقی، دینی، شخصیتی و رفتاری در ارتباط با معلمان و سایر همکلاسیها به آنها القا میشود.
وی خاطرنشان کرد: اگر دانشآموزان با فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی در کلاسهای درس حضور پیدا کنند و آموزش مجازی هم بصورت تلفیقی و ارائه نمونه سوالات و فعالیتهای فوق برنامه در کنار آموزش حضوری باشد، بازدهی یادگیری بطرز محسوسی افزایش مییابد و خطر کمتری در مورد سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامتی معلمان و دانشآموزان وجود دارد.
خبرنگار: سحر شیخی
ارسال دیدگاه