برگزاری وبینار آموزشی «ایمنی در چهارشنبه آخر سال» ویژه دانش‌آموزان

شیراز (پانا) - سازمان دانش‌آموزی فارس، با همکاری سازمان آتش نشانی شیراز، وبینار آموزشی ایمنی در چهارشنبه آخر سال را در کانال پیشتازان فارس به آدرس pishtazanfars@ برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار آموزشی «ایمنی در چهارشنبه آخر سال» ویژه دانش‌آموزان

مسئول واحد آموزش سازمان آتش نشانی شیراز در وبینار آموزشی «ایمنی در چهارشنبه آخر سال» که با همکاری سازمان دانش‌آموزی فارس و در کانال پیشتازان فارس (pishtazanfars@) در شبکه شاد برگزار شد، گفت: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در حوادث چهارشنبه سوری به دنبال داشته باشد.

محمدرضا امیدوار اضافه کرد: برخی از افراد سودجو با فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره، جان کودکان و نوجوانان را به خطر می‌اندازند و ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه سوری، برای گروه سنی نوجوانان زیاد جالب و جدی نباشد. باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث چهارشنبه سوری درک خوبی داشته باشند. برای آن‌ها از تاریخچه و آداب و رسوم و بازی‌های چهارشنبه سوری گفته شود.

وی نقش والدین را در کاهش حوادث و رفتارهای پرخطر فرزندان بسیار موثر دانست و از والدین در خواست کرد در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و فرزندانشان را از خطرات استفاده از مواد آتش‌زا آگاه کنند.

به گفته او کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب‌پذیر هستند و استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی به همراه دارد، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت و حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. پس باید از مکان‌هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می‌شود دوری کنید.

وی عنوان کرد: جوانانی که به توصیه‌ها توجه نکرده‌اند و خانه‌های خود را ترک می‌کنند نه تنها جان خود را به خطر می‌اندازند بلکه ساعات کاری پزشکان، پرستاران، کارکنان مراکز درمانی، انتظامی افزایش می‌دهند.

وی از دانش‌آموزان خواست تا با ساختن چهارشنبه سوری بی خطر برای خود و خانواده، آرامش خانواده و جامعه را حفظ کنند و شور و شادی چهارشنبه سوری را با یک عمر غم و افسوس تغییر ندهیم و با (نه گفتن به چهارشنبه سوری) و برگزاری دورهمی‌های بی خطر یک شب به یادمانی و خاطره ساز برای خود و خانواده خود بسازید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار