امام جمعه شهریار:

بعد تربیتی دانش آموزان در مدرسه باید بیشتر توجه شود

شهریار (پانا) - امام جمعه شهریار، در همایش معاونین پرورشی که به مناسبت هفته امور تربیتی در دبیرستان عزیزالله پزشکی برگزار شد، بر توجه به بعد تربیتی دانش‌آموزان در مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بعد تربیتی دانش آموزان در مدرسه باید بیشتر توجه شود

حجت الاسلام سید حسین حسین نوری، امام جمعه شهریار گفت: پیشینه امور تربیتی اولین بار در ایران از زمان ناصرالدین شاه به نام وزارت علوم شکل گرفت در زمان مشروطیت به زمان معارف تغییر پیدا کرد، در سال ۱۳۲۹ به وزارت فرهنگ نام گذاری شد. در سال ۱۳۴۳ وزارت فرهنگ به سه نهاد تقسیم شد؛ ‌درسال ۱۳۴۶ از بطن آموزش و پرورش به دو وزارت خانه آموزش و پرورش و آموزش عالی تقسیم شد و از همان زمان کارهای تربیتی، هنری و ورزشی زیر نظر سازمان ملی شباهنگ که زیر نظر معاونت آموزش وزارت خانه بود شکل گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۸اسفند به همت شهیدان رجایی و باهنر امور تربیتی شکل گرفت.

امام جمعه شهریار ادامه داد: انسان استعداد طبیعی دارد یعنی بدون دخالت و اراده انسان فعالیت پیدا می‌کند و گاهی توانایی هایی دارد که خود انسان باید تلاش کند که با همت مربیان و دیگران فعلیت بخشیده شود، بنابراین این استعدادهای اصلاح شدنی، موضوع تربیت ماست که مربیان و مادران در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: مهم ترین وسیله، آموزش و پرورش است؛ مجموعه باورها و ارزش ها و رفتارها و دانش ها و مهارت هایی که می خواهیم به نسل بعد منتقل کنیم آموزش و پرورش است و مدرسه نقش مهمی دارد که در عصر تصدی شهید باهنر در امور تربیتی با این نگاه تاسیس شد که فرهنگ اسلامی گسترش پیدا کند، از ارزش های اسلامی پاسداری شود، از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری شود و در آخر بین عوامل تربیتی هماهنگی ایجاد شود.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی شاکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار