مدیر کانون فرهنگی تربیتی رودان خبر داد:

2 طلا و یک نقره سهم دانش‌آموزان رودانی در جشنواره استانی لکوکاپ ایران

هرمزگان (پانا) - دانش‌آموزان رودانی با کسب دو مدال طلا و یک نقره در مسابقات استانی و ناحیه‌ای لوکوکاپ ایران توانستند دو بورسیه ۹۰ درصدی لکوکاپ ایران را ازآن خود کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
2 طلا و یک نقره سهم دانش‌آموزان رودانی در جشنواره استانی لکوکاپ ایران

رحیم سالاری، مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهدای رودان، مسابقات استانی و ناحیه‌ای لکوکاپ ایران به صورت غیرمتمرکز و با میزبانی کانون فرهنگی تربیتی شهداء رودان در سال جاری در دو مرحله برگزار شد که که در مرحله نخست ۲ طلا و یک نقره و در مرحله دوم یک مقام نخست و یک عنوان سومی استانی و همچنین سهمیه بورسیه ۹۰ درصدی به برگزیدگان این مسابقات تعلق گرفت.

سالاری با قدردانی از زحمات مسئول پژوهشسرای دانش‌آموزی اظهار کرد: آیتا بدر آبادی دانش‌آموز دبستان غیردولتی روشنا از تیم رباتیک رودان در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه برتر کشوری و گرید A در رشته ربات پارک نوری از جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی و پژوهشی لکوکاپ ایران شد و ابوالفضل صالحی از دبیرستان یاران مهدی به رتبه ششم کشوری در لیگ ربات فوتبالیست دست یافت و سپهر بناوند از دبستان شهید غلامپور در همین رشته عنوان هفتمی کشور را از آن خود کرد.

وی در ادامه افزود: در مسابقات استانی و ناحیه‌ای کشور در تیرماه سال 1400 دانش‌آموزان رودان توانستند 2 مدال طلا و یک مدال نقره را از آن خود کنند که در این مسابقات آیتا بدرآبادی از دبستان روشنا در رشته ربات پارک نوری مدال طلا، رتبه برتر استانی و کسب بورسیه 90 درصدی لکوکاپ ملی را از آن خود کرد.

سالاری یادآور شد: دانش‌آموز کیان سالارپور از دبستان بینش مدال طلا و حائز رتبه اول ناحیه‌ای (کرمان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر) در لیگ یک چرتکه لکومس شد و بورسیه 90 درصدی لکوکاپ ایران را به خود اختصاص داد و فاطمه رهگشای توانست رتبه دوم ناحیه‌ای لیگ یک چرتکه لکومس و کسب بورسیه 70 درصدی لکوکاپ ایران را به نام خود ثبت کند.

مدیرکانون فرهنگی تربیتی شهدای رودان همچنین عنوان کرد: در مرحله بعدی این مسابقات که به‌صورت غیر متمرکز و با همکاری کانون و پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید علیمحمدی در آذر ماه امسال برگزار شد امیرصالح جاودان از دبستان ۲۲ بهمن رتبه اول لکوکاپ استانی در لیگ ربات فوتبالیست پیشرفته شد و بورسیه 90 درصد سهمیه ورودی لکوکاپ ملی ایران را از آن خود کرد و محمدطاها سالارپور، از دبستان غیردولتی بحرالعلوم نیز رتبه سوم لکوکاپ استانی در همین رشته را به‌دست آورد و سهمیه 50 درصد ورودی لکوکاپ ملی ایران را به خود اختصاص داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدال، جوایز و لوح سپاس نفرات برتر دانش‌آموزان برتر در مسابقات و جشنواره خلاقیت‌های علمی و پژوهشی استانی در سال جاری، در مهر و بهمن ماه به آنان اهدا شد.

رحیم سالاری اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات کشوری لکوکاپ ایران از ۱۱ الی ۱۷ اسفندماه سال جاری به‌صورت غیرمتمرکز در پایگاه‌های شهرستان رودان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های ربات فوتبالیست پیشرفته با ۴ شرکت‌کننده، ربات فوتبالیست مقدماتی با یک شرکت‌کننده، چرتکه لکومس در ۲ لیگ متفاوت با ۲ شرکت کننده و لکوپد (در قالب اختراع) با یک شرکت کننده با سایر رقبای خود جهت کسب سهمیه جهانی این مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: برترین‌های هر رشته به مسابقات جهانی لکوکاپ که به میزبانی کشور عمان در مسقط برگزار می‌شود راه می‌بایند.

خبرنگار: فاطمه معروفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار