معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه و رکن آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نشست تخصصی ارائه یافته‌های پژوهشی با عنوان تاثیر راهبردهای ارتقاءکیفیت منابع انسانی بر حفظ و نگهداشت معلمان به صورت حضوری و مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه و رکن آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو گفت: در این پژوهش که با حمایت شورای تحقیقات اداره کل و در راستای سیاست های ۱۴ گانه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران انجام پذیرفت، ارزش، اهمیت و جایگاه منابع انسانی، به عنوان مهم‌ترین رکن و ارزشمندترین سرمایه سازمانی، به ویژه در آموزش و پرورش، مورد تاکید قرار گرفت. ارتقا، کارایی و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت، مستلزم برخورداری از منابع انسانی مؤمن، متعهد، خلاق، فکور، توان‌مند، مسئولیت‌پذیر، با‏انگیزه و فداکار در آن است.

وی بیان کرد: بی تردید مدیریت این عنصر بی بدیل و تأثیرگذار برای تحقق اهداف اصلی تعلیم و تربیت، مستلزم تدابیر و سازوکارهای ویژه و اجرای راهکارهای بایسته برای حرفه ای و تخصصی کردن منابع انسانی، بهبود و افزایش انگیزه های خدمت و نگهداشت مطلوب آنان است.

بهارلو تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی امر چند ساحتی و دارای ابعاد گوناگونی از قبیل توجه به معیارهای گزینش، بکارگماری، تربیت و توانمندسازی، نقش شایستگی‌ها، روابط انسانی، محیط فیزیکی و فرهنگ و هویت سازمانی، رضایت و عدم رضایت از کار، تأمین نیازهای اساسی، منابع مالی، ساختار اداری، ایمنی و سلامت محیط کار، عوامل شخصی، ویژگی‌های فردی و انگیزشی و نقش اساسی ارزیابی عملکرد (کنترل و نظارت) است که بی توجهی به هر یک از آن ها می‌تواند آثار عوامل دیگر را خنثی کرده یا کمرنگ و بی اثر کند.

این مقام مسئول افزود: در بین همه عوامل و مولفه‌های اصلی، توجه به شأن و کرامت انسانی افرادی که در فرایند تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش، نقش الگویی را ایفا می‌کنند، قابل توجه ویژه است که در نهایت همین امر به ظاهر ساده می‌تواند به ثبات اجتماعی و توسعه همه جانبه کشور منتهی یا به بی‌ثباتی منجر شود. مهم‌ترین مسئله در ایجاد این تفکر، ارتقای دانش، تفکر و باور مدیران منابع انسانی در آموزش و پرورش و انتخاب مدیران لایق و واجد شایستگی‌های لازم و به دور از همه سلایق و خواسته‌های حزبی و گروهی و گام بعد رهبری خردمندانه این جامعه عظیم نیروی انسانی بر اساس این صلاحیت، قوانین و ایجاد بسترهای قانونی جدید و حمایتی بیش‌تر و از همه مهم‌تر نظام سازی و حرکت مستمر در چارچوب این نظام استاندارد است.

بهارلو تصریح کرد: اهمیت این مطالعه برای آموزش و پرورش از آنجا ناشی می‌شود که نشان می‌دهد آشنایی مدیران در سطوح مختلف از جمله مدیران مدارس با استراتژی‌های مدیریت و توجه به توانمندسازی معلمان به شیوه‌های گوناگون بر بهره‌وری معلمان اثرگذار است و با انجام راهکارها و اقدامات در راستای بهبود کیفیت جلسات شورای معلمان و برگزاری جلسات گفت و گو و هم‌افزایی در سطح مدرسه راهبردهای موثری در زمینه ارتقاء کیفیت منابع انسانی هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جلسات ارائه یافته‌های پژوهشی در استان خارج کردن نتایج پژوهش‌ها از حوزه نظر و تعمیم آن به موقعیت‌های عملی و واقعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار