فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت:

بازدارندگی ما از حالت تدافعی به حالت تهاجمی و تدافعی تبدیل شده است

تبریز( پانا )- فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و با توجه به‌ پیشرفت های ایران اسلامی در خصوص مسائل بازدارندگی، این امر را بصورت تدافعی و تهاجمی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدارندگی ما از حالت تدافعی به حالت تهاجمی و تدافعی تبدیل شده است

امیر دریادار رضا عباسی در آیین زنگ انقلاب آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات دبیرستان زهرا مردانی آذری برگزار شد، گفت: مراسم حاضر که در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی است باید نهایت توجه خود را برای انتقال پیام انقلاب و شناختاندن دستاوردهای آن برای دانش آموزان باشد.

وی افزود: یکی از تلاش های دشمن در جنگ فرهنگی تحریف دستاوردهای انقلاب علی‌الخصوص در زمان دفاع مقدس است.

این مقام مسئول در نیروی دریایی همچنین با اشاره و روایت اتفاقات دفاع مقدس شرح داد: اینجانب در زمان دفاع مقدس دستاوردهای انقلاب را در خصوص نیروی دریایی به شخصه لمس کردم؛ در دوران قبل از پیروزی انقلاب نیروی دریایی ایران تمام و کمال در اختیار ناتو بود و ارتش ما وابستگی شدیدی هم از لحاظ تحصیلاتی و هم از لحاظ تجهیزاتی به غربی‌ها داشت.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از افسران ما در غرب به شیوه و سبک آنها تربیت و پروش می‌یافتند اما امام راحل ( ره ) با تاکید بر موضوع استقلال ما را نیاز به بیگانگان منع کردند و همین امر موجب گشت امروزه شاهد پیشرفت های بسیاری در زمینه های مختلف باشیم.

عباسی افزود: نیروی دریایی ما در ۷ آذر سال ۱۳۵۸ توانست ناوگان های دشمن را شکست دهد، چرا که شهیدان ما بر اساس تجهیزات مبارزه نمی‌کردند بلکه بر اساس اصول و مبانی دینی در جهاد حاضر می‌شدند.

وی اظهار داشت: ما امروزه زیردریایی و ناوشکن می‌سازیم؛ ساخت زیردریایی در دنیا دست سه کشور است که با همکاری دیگر کشورها آن را می‌سازند، اما ما به صورت مستقل آن را تولید می‌کنیم و این دستاورد بزرگی است چراکه زیر دریایی یکی از مهم ترین وسیله های استراتژیک است.

فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت خاطر نشان کرد: استقلال موجب گشت تا توان بازدارندگی و توان موشکی ما هر لحظه بیش از پیش باشد، در گذشته آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کردند اما اکنون ما واکسن تولید می‌کنیم و در انرژی هسته‌ای حرفی برای گفتن داریم. بازدارندگی ما از حالت تدافعی به حالت تهاجمی و تدافعی تبدیل شده است و این امر از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در پایان ذکر کرد: هدف دشمن تحریف خانواده است و از هر روشی در این خصوص استفاده می‌کند بنابراین محیط های فرهنگی باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشند که متولیان این امر نیز فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند که از هیج تلاشی برای پیشبرد اهداف انقلاب هیچگاه فروگذار نمی‌کنند.

همچنین در ادامه سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه جلسه گفت: همواره نقایصی در امورات وجود دارد اما این موضوع نباید ما را دلسرد کند، امروزه پزشکان ایرانی توانستند عمل های حساس پزشکی را انجام دهند افزون بر این ما بسیاری از تلاشگران خود را در عرصه اقتصاد در حال مجاهدت مشاهده می‌کنیم که همواره در تلاش‌اند تا اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: هر فردی اگر بتواند برای جامعه مفید باشد و در زمینه خود وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد در واقع جهاد فی سبیل‌الله کرده است، حتی معلمان اگر بتوانند دانش آموزان را تربیت کنند در واقع مجاهدت کرده‌اند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: پرورش باید بر اساس زمان پیش برود چرا که ۵ ماه گذشته با امروز متفاوت است. معلمی که به علم و تربیت زمان خود در خصوص آموزش مسلط نباشد و با توجه به‌ ذائقع روز جامعه ورود نکند در واقع نمی تواند با دانش آموزان خود صمیمیت برقرار کرده و آنها را راهنمایی کند. هر معلمی که اهداف انقلاب و دستاوردهای آن را به دانش‌آموزانش بشناساند سرباز انقلاب اسلامی می‌باشد و جهاد کرده است که این امورات می‌توانند موجب درخشش هرچه بیشتر انقلاب اسلامی بیش از پیش باشند.

همچنین در ابتدای این برنامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ تبریز ضمن تبریک آغاز دهه فجر گفت: امام بزرگوار با بنیان‌گذاری انقلاب اسلامی یک چیز را به ارمغان آوردند که با تمامی دستاورد ها برابری می‌کند و آن یک چیز استقلال بود؛ استقلالی که منجر شد ما خود برای خود تصمیم بگیریم حتی اگر تصمیماتمان غلط و اشتباه باشند اما هرگز خود را تسلیم انتخابات بیگانگان نخواهیم ساخت.

جعفر راستگوی افزود: ما به فرمان امام خود مسیر حرکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی خود را مشخص می‌سازیم و در این راستا نه از غرب و نه از شرق پیروی نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار