سمیرا مرادیان*

مادران شهدا گلواژگان صبر و ایثار هستند

صبر، استقامت و محبت و ایثار؛ واژگانی است که تنها بخشی از ویژگی‌های مادران و همسران شهدا را باز می‌شناساند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مادران شهدا گلواژگان صبر و ایثار هستند

سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر چهار جوان رشید صحنه کربلا است و قلم به دست گرفته ام برای نوشتن از فرشتگانی که صبرشان بی مانند است و در تاریخ بی نظیر.
سخت و طاقت فرساست تحمل داغی که تا ابد در گوشه قلب آدمی باقی می ماند، همان داغ جوانی که سال های سال رشد کرده و اینک که فصل ثمر دادن این شجره باشکوه است، مادر او را با امید به خدا در دریای نیل فکنده و راهی میدان جنگ کرده است.
دشت کربلا در آن زمان، تابلویی زیبا از فداکاری و دلاورمردی جوانانی بود که پروانه وار گرد شمع وجود امام زمان شان گشتند و در این دوران نیز شاهد خاطرات مادران و همسرانی هستیم که همواره به یاد عزیزان به خون خفته خود در معرکه جهاد و قتال با دشمنان دین و آیین هستند.
همان فرشتگان زمینی که عزیزان آسمانی خود را با قرآن و کاسه ای آب راهی میدان جنگ کردند و کوشیدند هوای فرزندانی که در نبودن پدرشان بهانه می گیرند را داشته باشند و در برابر مشکلات همانند کوه ایستادگی کنند.
مادر با بوسه ای که بر پیشانی پسرش می زند و آیت الکرسی که برایش می خواند، بدرقه اش می کند و پسر بین دو راهی ماندن و رفتن، رفتن به صحنه نبرد و ایستادن در برابر سرب داغ را برای اینکه رضایت خدا و ولی خدا را بدست آورد و در راه اطاعت از نایب ولی خدا گام نهاده باشد، ترجیح می دهد.
در پایان انتظار، دعای مادر در حق فرزند مستجاب می شود و چه عاقبتی زیباتر از شهادت فی سبیل الله؟ ما صبر و بردباری را از حضرت ام البنین(س) و حضرت زینب(س) به یادگار داریم و می کوشیم از این امانت در سراسر زندگی خود استفاده کنیم و آن را به دیگران نیز منتقل کنیم.
ما در سرزمین خود فرشتگان بی مانندی داریم که صبرشان مثال زدنی است و امروز سالروز وفات ام البنین، فرصتی است تا در حال و هوای مادران و همسرانی که پس از سال ها هنوز دنبال نشانی از عزیز سفر کرده خود می گردند و شهدای گمنامی که در غربت گمنامی، از همه ما نام آورترند، بیندیشیم و با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کنیم.

دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار