کتاب برنامه عملیاتی معاونت تربیت بدنی و سلامت رونمایی شد

بوشهر(پانا) - در آیینی کتاب برنامه عملیاتی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر(مستند به نقشه راه برنامه زیر نظام‌های سند تحول بنیادین) سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب برنامه عملیاتی معاونت تربیت بدنی و سلامت رونمایی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر، در این آیین با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین ترسیم شده است، گفت: در این سند، ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه تربیت معرفی شده است.

اسد حصیری ادامه داد: در برنامه‌های درسی ملی، حوزه یادگیری سلامت و تربیت بدنی به عنوان یکی از ۱۱حوزه یادگیری به دنبال برقراری سلامت کامل جسمانی، روانی و ایجاد زمینه‌هایی در جهت شناساندن روش‌های درست فعالیت جسمانی و ارتقای توانایی‌های بدنی و تبیین روش‌های تفریحی سالم است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان نقش تعیین کننده‌ای در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامتی و شادابی کودکان و نوجوانان دارد.

حصیری ادامه داد: سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت مبتنی بر مدرسه محوری، عمومیت‌بخشی، کیفیت محوری و مشارکت‌جویی و بهره‌گیری از داده‌های علمی است.

وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر و موثرتر سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت، برنامه عملیاتی با برش‌های اختصاصی هر شهرستان و منطقه استان تدوین شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران، معلمان، اولیاء و سایر بخش‌های مرتبط، با ترغیب دانش آموزان به فعالیت های حرکتی و ورزشی، سطحی سلامت کامل جسمانی و روانی جامعه ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار