پرداخت یک میلیارد و 352 میلیون تومان غرامت به مزارع خسارت‌دیده گندم و جو ورزقان

تبریز (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از پرداخت غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مزارع خسارت‌دیده گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت یک میلیارد و 352 میلیون تومان غرامت به مزارع خسارت‌دیده گندم و جو ورزقان

سعید پورحیدر گفت: امسال با توجه به وقوع خشکسالی در سال زراعی 1400 - 1399 و خسارت به مزارع گندم و جو شهرستان ورزقان، جهت جبران خسارت وارده به کشاورزان شهرستان ورزقان، یک میلیارد و 352 میلیون تومان غرامت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مزارع بیمه شده و خسارت‌دیده گندم و جو در شهرستان ورزقان پرداخت شد.
وی ادامه داد: در سال زراعی 1400 - 1399 با مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پرداخت هزینه تعرفه بیمه به کشاورزان منطقه، 5400 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود و در این رابطه حدود 1100 مورد پرونده خسارت در صندوق بیمه تشکیل شده بود که مبلغ یک میلیارد و 352 میلیون تومان برای خسارت دیدگان غرامت پرداخت شد.
وی افزود: در سال زراعی جاری (1401 - 1400) 7 هزار هکتار گندم و 1600 هکتار جو شهرستان ورزقان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور قرار دارد که با همکاری و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پرداخت حق تعرفه بیمه برای کشاورزان، این میزان سطح کشت، تحت پوشش صندوق بیمه قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار