انتخابات شورای دانش‌آموزی، یکی از مهمترین، موثرترین و با اهمیت‌ترین جلوه‌های آگاهانه مشارکت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، انتخابات دانش‌آموزی را یک رویداد بسیار مهم، اساسی و راهبردی در حوزه تربیت دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، یکی از مهمترین، موثرترین و با اهمیت‌ترین جلوه‌های آگاهانه مشارکت دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ حسین شربت‌دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی سراسر کشور که به میزبانی اداره کل شهرستان‌های استان تهران در شهرستان پیشوا برگزار شد، انتخابات شورای دانش‌آموزی را یک فرصت ریسک‌پذیری دانست و گفت: دانش‌آموزان نباید این فرصت ریسک‌پذیری را از دست بدهند و با این فرصت روحیه خودباوری و عزت نفس خود را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: مربیان و مدیران مدارس ما باید باور کنند که شوراهای دانش‌آموزی مهمترین نقش تربیتی را دارا هستند و اگر مدرسه‌ای نقش شوراهای دانش‌آموزی را نادیده بگیرد در واقع نمی‌تواند دانش‌آموزان را باور داشته باشد و این در واقع آینده را به مخاطره خواهند انداخت.

وی افزود: فرزندان امروز مسئولان آینده این مملکت هستند و آینده در دست این دانش‌آموزان است و برای تمرین مسئولیت پذیری باید امروز دانش‌آموزان را باور کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در نهایت منتخبین دانش‌آموزی به مجلس دانش‌آموزی راه خواهند یافت و تصمیمات مهمی را در حوزه آموزش و پرورش اتخاذ خواهند کرد و در کنار تسهیلگری و هدایت دانش‌آموزان باید فرصت آزمون و خطا را به آنها داد و نباید مانع تصمیمات دانش‌آموزان شد.

وی عنوان کرد: باید فضای خلاقیت برای دانش‌آموزان فراهم شود، چرا که اگر این شرایط فراهم شود حضور حداکثری مردم در آینده را در مشارکت‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود و بدانیم جامعه‌ای توانمند خواهد بود که بتواند یک نسل خودباور را پرورش دهد.

شربت‌دار خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز با شور و اشتیاق، مسئولیت پذیری، مهارت اجتماعی و تربیت سیاسی خود را در ۱۰۰ هزار واحد آموزشی به نمایش خواهند گذاشت و حدود ۷۷۰ هزار نفر از داوطلبان با آرای ماخوذه به عضویت شوراهای مدارس در خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار