زهره غفاری؛ مسئول طرح خیریه «مهربانی»:

کارآفرینی؛ سرمایه، صبر، پشتکار قوی و بینش اقتصادی می خواهد

تهران (پانا) - خیریه «مهربانی» با هدف ایجاد اشتغال برای کمک به بانوان توانمند، خدمات ارائه می‌دهد. 

کد مطلب: ۱۲۲۸۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کارآفرینی؛ سرمایه، صبر، پشتکار قوی و بینش اقتصادی می خواهد

زهره غفاری؛ مسئول طرح خیریه «مهربانی» و بانوی کارآفرین ایرانی، از الگوهای برتری است که با تلاش فراوان توانسته دنیای مردانه را کنار بزند و اکنون در جایگاهی بایستد که با کارآفرینی برای هزاران بانوی ایرانی و انجام کارهای خیر بسیار، هنوز خود را فاتح قله های موفقیت ندانسته و اهداف عالی تری را برای گره گشایی از کار زنان ایرانی در سر می پروراند.

مسئول طرح خیریه «مهربانی» در گفت و گو با پانا درباره چگونگی کار خیریه مهربانی گفت: «این خیریه، یک خیریه کوچک و مردمی است که متشکل از اعضای خانواده و دوستان است. این خیریه به صورت مجازی کار می کند و به زنانی که توانایی انجام کاری در جهت بهبود اوضاع اقتصادی خود و کشور را دارند، ولی راهی برای مطرح کردن خود ندارند، کمک می کند.»

غفاری ادامه داد: «این خیریه تاکنون توانسته مشکلات بسیاری از خانواده های ایرانی را حل کند و علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک هایی از جمله: تهیه جهیزیه، وام، سبد کالا، هزینه کمک درمان، خرید موتور برای یک پیک موتوری، مهیا کردن تعدادی تبلت برای دانش آموزان محصل را انجام دهد.»

وی تصریح کرد: «من تعدادی گروه مجازی ایجاد کردم که در این گروه ها نیازهای افراد مطرح می شود و با توجه به نیاز هر فرد، گروه خیریه «مهربانی» با همکاری همه اعضا در سایه لطف و مرحمت خدا تا جایی که در توان داشته باشند، نیاز فرد را برطرف می کند.»

مدیر این خیریه در رابطه با رمز موفقیت خود بیان کرد: «در وهله اول به لطف و عنایت خدا وارد این مسیر شدم و در تمام لحظات زندگی حضور خدا را در کنارم حس می کردم و سپس حمایت های خانواده ام، صبوری و پشتکار بود که در این مسیر کمک زیادی به من کرد. اما در مجموع موفقیت بستگی به دیدگاه خودتان دارد. به اعتقاد من بزرگ ترین تراژدی زندگی من مرگ نیست. بلکه بی هدف زندگی کردن است. هدف من در زندگی این است که بتوانم باری هر چند کوچک از دوش هم وطنانم بردارم و کاری کوچک برای آنها انجام دهم. به نظر من اگر شما یک جا بمانید، هیچ وقت پیشرفت نخواهید کرد. پس باید از یک نقطه ای شروع کنید و مقتدرانه از چالش هایی که برایتان اتفاق می افتد عبور کنید تا به هدف اصلی برسید.»

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان در چه هدفی متمرکز شوند، موفق تر خواهند شد، متذکر شد: «کارآفرینی، سرمایه، صبر و پشتکار قوی و همچنین بینش اقتصادی می خواهد. هیچ کاری بدون تجربه ثمر خوبی ندارد. قبل از اینکه بخواهیم وارد کاری شویم حتی اگر حامی مالی دارید، باید از کم شروع کنید تا زمانی که تجربه کافی به دست بیاورید و سپس وارد بخش کارآفرینی شوید. حتی اگر امکان دارد برای یک مدت کوتاهی برای یک شخص کار کنید تا روش کار را متوجه شوید. کارآفرینی نیاز به تجربه دارد و اگر تجربه کافی نداشته باشید، قطعا با شکست مواجه می شوید. زیرا رقیبان شما افرادی هستند که تجربه بالایی دارند و باید بدانید که صرفا با دریافت مدرک دانشگاهی، یک کارآفرین موفق نخواهید شد. این موارد از جمله مواردی هستند که ما به کارآفرینانی که عضو خیریه «مهربانی» هستند آموزش می دهیم و به آن ها کمک می کنیم تا برای خود کار ایجاد کنند و تبدیل به یک کارآفرین موفق شوند. تا به حال این خیریه به افراد زیادی کمک کرده است.»

وی خاطرنشان کرد: «دغدغه اصلی من در زندگی این است که زنان هم بتوانند به اندازه مردان در جامعه دیده شوند و این بسیار تلخ است. در زمینه های مختلف اسم زنان بسیار کمتر دیده می شود و ما نیاز داریم خیلی بیشتر از این نام زنان را ببینیم.»

این بانوی خیر و کارآفرین ایرانی در خصوص انتشار نکردن کارهای خود در این سال ها گفت:« ترجیح بنده فعالیت در سکوت است و نیازی برای رسانه ای کردن خود و کارهایی که برای هموطنانم انجام می دهم ندارم. کارهایی که این خیریه برای هم وطنان عزیز انجام می دهد کاملا دلی است.»

غفاری در آخر گفت:«امیدواریم که بتوانیم با کمک د‌وستان عضو این خیریه گره ای از کار هموطنان باز کنیم و کاری هر چند کوچک برای آنها انجام دهیم. امیدوارم با کارهایی که تاکنون توسط این خیریه انجام شده است لبخندی به خانواده های ایرانی هدیه کرده باشیم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار