3 چالش اصلی شهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران 3 چالش اصلی شهرستان‌های تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
3 چالش اصلی شهرستان‌های تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان‌های استان تهران و بهره‌برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه مواجه کرده است. بطوریکه از سال ۹۱ تاکنون ۳۱۸ هزار نفر به آمار دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۰ پروژه جدید آموزشی را افتتاح کردیم، اما همچنان کفاف رشد جمعیت دانش‌آموزی ورودی به استان را نمی‌دهد، افزود: بیش از ۷۰۰ مدرسه در سطح شهرستان‌های استان تهران در دو نوبت فعالیت می‌کنند.

هاشمی در ادامه میزبانی بیش از یک‌چهارم دانش‌آموز اتباع کشور در شهرستان‌های استان تهران را یادآور شد و گفت: امسال ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران افزوده شده است که از این تعداد ۲۱ هزار نفر از اتباع هستند، این حجم از ورودی دانش‌آموز ایجاب می‌کند سالانه بیش از هزار کلاس درس جدید به مجموعه استان اضافه شود تا تراکم جمعیتی کلاس‌ها ثابت بماند.

هاشمی از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را در‌خواست انتقالی به شهر تهران فرهنگیان استان عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ همکار فرهنگی نیز درخواست بازنشستگی داشتند که با مدیریت و نگاهداشت نیمی از آنها، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته شدند و با توجه به تداوم این فرآیند، این معضل نیز حداقل تا ۵ سال دیگر گریبان‌گیر این استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار