شورای دانش‌آموزی، نهادی موثر در جهت تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه است

شهرری(پانا) - مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک ری از انتخابات پرشور شوراهای دانش‌آموزی با حضور فعال و پویای دانش‌آموزان تشکیلات پیشتازان و تشکلات دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی، نهادی موثر در جهت تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه است

محسن نوروزیان، مدیر آموز‌ش و‌ پرورش ناحیه یک ری در تشریح این خبر گفت: شورای دانش‌آموزی را می‌توان نهادی مهم در تصمیم‌گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه برشمرد. لازم است در مدرسه روند تکامل و تقویت جایگاه شورای مدرسه مورد نظر و توجه مدیران مدارس قرار گیرد و زمینه گسترش دایره تاثیرگذاری شورا در امور مختلف مدرسه برابر با اهداف و دستورالعمل‌های شورای دانش‌آموزی مدرسه بیش از قبل فراهم شود.

وی در ادامه بیان کرد: شورای دانش‌آموزی به عنوان بازوی توانمند برای مدیران مدرسه است که باید از آن استفاده بهینه شود.

نوروزیان همچنین اظهار کرد: شورای دانش آموزی گامی برای تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی‌ها و زمینه‌ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت‌پذیری آنان به شمار می‌رود.

رئیس آموز‌ش و‌ پرورش ناحیه یک ری با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی متعلق به همه دانش‌آموزان با سلایق متعدد و مختلف است، بیان کرد: این شورا به دانش‌آموزان ورزشکار و ورزش‌دوست، پژوهنده و پژوهشگر،‌ هنرمند و اهل ذوق، نقاد و پرسشگر و در یک کلام به همه دانش‌آموزان مدرسه با نگاه‌های مختلف اختصاص دارد.

نوروزیان تصریح کرد: شورای دانش‌آموزی رویکردهای متفاوتی دارد که فرصت حضور دانش‌آموزان دراین عرصه در قالب انتخابات شورای دانش‌آموزی در همه مدارس بوجود آمده است تا پویایی، صدای قوی و نقش موثر آن در مدارس شنیده و دیده شود.

وی مسئولیت‌پذیری، شکیبایی و تواضع را از جمله ویژگی‌های افراد منتخب و شایسته در انتخابات شورای دانش‌آموزی ذکر کرد و ادامه داد: افراد در واقع دفاع از حقوق خود و دیگران را در فضای مدرسه با عضویت در شورای دانش‌آموزی یاد می گیرند.

خبرنگار: مینا ادیبی‌سعدی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار