بررسی سریع آسیب‌های اجتماعی در سنین پایین نتیجه موثرتری دارد

ملارد(پانا) - رییس بهزیستی ملارد در نشست هماهنگی اجرای طرح نماد بر همکاری نهادها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شناسایی مشکلات دانش‌آموزان با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی سریع آسیب‌های  اجتماعی در سنین پایین نتیجه موثرتری دارد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در راستای پیگیری و اجرای طرح نماد جلسه‌ای با حضور رئیس بهزیستی، مسئولان پیشگیری و اورژانس اجتماعی و نمایندگان آموزش و پرورش شهرستان ملارد برگزار شد.

داود خادم در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت همکاری ارگان‌های مختلف در حل مشکل آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشگیری و بررسی سریع آسیب‌ها در سنین پایین نتیجه بسیار موثرتری دارد.

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح نماد که از خرداد ماه گذشته تاکنون در شهرستان صورت گرفته و هم اکنون با آغاز سال تحصیلی و وجود مشکلات و مسائل اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی، دانش‌آموزان بیش از پیش نیازمند توجه و رسیدگی به موقع هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با بیان اینکه نماد، نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان است، گفت: پیگیری اجرای صحیح این طرح به عهده معاونت پیشگیری بوده و اولین قدم شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکلات خانوادگی و فردی توسط آموزش و پرورش و مشاوران مستقر در مدارس بوده و پس از ارجاع از آموزش و پرورش روانشناسان اورژانس اجتماعی مسئولیت پیگیری و موارد دیگر را به عهده دارند.

خادم در پایان ضمن معرفی سامانه همگام گفت: اطلاعات دانش‌آموزانی که نیاز به کمک مشاوران دارند توسط آموزش و پرورش در سامانه همگام به آدرس http://hamgam.medu.ir ثبت شده و پس از آن تمامی موارد توسط کارشناسان حوزه پیشگیری جهت ارجاع به اورژانس اجتماعی و مراکز مشاور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ هزینه های مربوط به این طرح از طرف بودجه سازمان بهزیستی بصورت یارانه به مراکز مشاوره پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار