دانش‌آموزان باید با توانمندی‌‌ها و استعدادهای خود رشد کنند

تهران(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت تربیت‌بدنی می‌تواند نقش حیاتی در تداوم زندگی ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید با توانمندی‌‌ها و استعدادهای خود رشد کنند

سید مجتبی هاشمی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه طرح سواد حرکتی کشوری در شهرری اظهار کرد: سند تحول بنیادین که بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است تربیت متوازن و یا تربیت تمام ساحتی است. دانش‌آموزان باید بتوانند در موضوعات مختلف تربیتی بر اساس توانمندی‌ها و استعدادهایی که دارند رشد کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با توجه به این موضوع به یک انسان متواضع تبدیل خواهند شد. می‌توان گفت تربیت بدنی و زیستی، یکی از ساحت‌های تربیتی است و امروزه این فرصت برای همه‌ما فراهم است تا ما کارکردهای تربیت بدنی را صرفا مبتنی بر دستیابی اهداف سلامت نکنیم؛ هر چند سلامت بسیار مهم است و نقش حیاتی را در تداوم زندگی انسان‌ دارد، اما نقش تربیت بدنی در ارتباط با زمینه سازی برای سایر ساحت‌های تربیتی قابل مشاهده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: تلاش‌ما بر این مبناست که ارتباط بین ساحت تربیت بدنی و زیستی را با تربیت دینی و اخلاقی پیوند بزنیم و اهمیت آن را کشف کنیم. تربیت بدنی و زیستی می‌تواند فراتر از یک ساحت به ما در زمینه سازی‌های مختلف کمک کند تا ما بتوانیم به تربیت متوازن برسیم.

هاشمی عنوان کرد: نکته قابل توجه در این روزها، با توجه به اینکه آموزش و پرورش به سمت آموزش حضوری و تدریجی حرکت می‌کند پرداختن به نشاط، سلامتی، شادابی، اعتماد به نفس و تقویت فعالیت گروهی است تا دانش‌آموزان بتوانند در هر زمینه نقش موثری داشته باشند.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار