برگزاری مجمع بین المللی اسب کاسپین در گیلان

رشت (پانا) - رئیس فدراسیون سوارکاری گفت مجمع بین المللی اسب کاسپین سال آینده با حضور محققان و پرورش‌دهندگان این اسب اصیل، برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجمع بین المللی اسب کاسپین در گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، مسعود خلیلی در حاشیه مجمع عمومی سالانه هیئت سوارکاری استان گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه استان گیلان خاستگاه اسب کاسپین است، اظهار کرد: این اسب اصیل ایرانی میراث طبیعی 6 هزار ساله است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع بین المللی اسب کاسپین در گیلان در سال 95، افزود: امسال نیز مقرر شده بود که این مجمع را با حضور ورزشکاران و محققان و پرورش دهندگان ایرانی و خارجی اسب کاسپین برگزار کنیم که به علت مشکلات مالی و شرایط کرونایی تحقق پیدا نکرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری، در خصوص جایگاه گیلان در ورزش سوارکاری، خاطرنشان کرد: طبق آخرین رتبه بندی، استان گیلان از رتبه پانزدهم به هفتم رسیده است. در این راستا چندین باشگاه جدید سوارکاری در گیلان احداث و بهره برداری شده و تعدادی هم در دست ساخت است.

خلیلی، از برگزاری مجمع بین المللی اسب کاسپین در استان گیلان با حضور ۵۰ نفر از بزرگان این حوزه طی سال آینده خبر داد و متذکر شد: امیدواریم با کمک فدراسیون سوارکاری و اداره کل ورزش و جوانان گیلان و مقامات استانی شرایط فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار