برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در شهرری

شهرری(پانا) - هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام به صورت مجازی و برخط در کانون فرهنگی و هنری سمیه شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در شهرری

میکائیل باقری معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با پانا اظهار کرد: مرحله نهایی این مسابقات در اسفند ماه برگزار خواهد شد. همچین ما کشورهای اسلامی دیگر را نیز دعوت‌ کرده‌ایم تا آنها نفرات برتر خود را در رشته‌ حفظ کل قرآن کریم و قرائت قرآن کریم در دو بخش دختران و پسران معرفی کنند.

او ادامه داد: جهت انتخاب کردن دانش‌آموزان برای مسابقات کشوری باید نفرات اول تا دوم مسابقات کشوری دوره گذشته که در سال ۱۳۹۸ برگزار شده است انتخاب شوند و تمامی دانش‌آموزانی که به این دوره رسیدند افرادی هستند که در تابستان ۹۸ و ۹۹ رتبه کسب کرده‌اند.

باقری افزود: در رشته‌ قرائت مسابقات بصورت پایه‌ای برگزار و از هر پایه یک نفر انتخاب شده‌ است لذا رشته حفظ مسابقات بصورت دوره‌ای بوده است یعنی از هر دوره یک نفر انتخاب شده است. دانش‌آموزانی می‌توانند در مسابقه شرکت کنند که در زمان برگزاری فینال مسابقات بین‌المللی که دهم اسفند ماه است سن آنها کمتر از هجده سال باشد و همانطور که دانش‌آموزان اول تا دوم سال ۹۸ و ۹۹ را دعوت کرده‌ایم ممکن است که بعضی از آنها دانشجو باشند و سن آنها بالای هجده سال باشد به همین دلیل دانش‌آموزانی را دعوت کرده‌ایم که سن آنها زیر هجده سال باشد.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: نفر اول که در این مسابقات انتخاب خواهد شد به مسابقات کشوری جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌شود که شامل دو گروه دختران و پسران در دو رشته حفظ و قرائت است و انتخاب این دانش‌آموزان با همکاری و کمک اداره کل وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز امور قرآنی اوقاف، امور خیریه، کمیته اعزام قاریان و حافظان به کشورهای خارجی صورت خواهد گرفت.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار