سخنگوی شورای شهر گلستان:

اختلاف، آفت فعالیت در شورای شهر خواهد بود

بهارستان(پانا)- با موافقت 6 عضو شورای شهر گلستان سید محمد میرزمانی از سوی اعضا به عنوان شهردار قانونی شهر گلستان انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اختلاف، آفت فعالیت در شورای شهر خواهد بود

هنوز چند ماهی از شروع به کار ششمین دوره شورای شهر گلستان نگذشته است که از همان ابتدای کار اعضای‌شورا فعالیت خود را با حاشیه شروع کرده‌اند و در نهایت با ریش سفیدی فرماندار بهارستان این اختلافات به پایان رسید.

اما چند روزی از این موضوع نگذشته بود که موضوع انتخاب شهردار گستان مطرح و حاشیه‌ساز شد؛ گویی این حاشیه‌ها تمامی ندارند، چرا که سخنگوی شورای شهر ادعا کرد که شهردار گلستان با شش رای اعضای شورا انتخاب شد اما ریاست شورا این خبر را تکذیب و اقدام سایر اعضا را غیرقانونی دانست و مدعی شد که این انتخاب بدون حضور اینجانب صورت گرفته است.

با این موضوعات پای صحبت اعضای شورای شهر گلستان نشستیم تا افکار عمومی در جریان این حواشی و اختلاف نظر اعضای شورا قرار بگیرند.

غلامرضا عباسی رییس شورای شهر گلستان در این رابطه توضیح داد: طی جلسه‌ای که اعضا با موضوع انتخاب شهردار برگزار کرده بودند مطرح شد که ابتدا رزومه گزینه‌های شهردار را بررسی کنیم، بعد اگر شرایط لازم را داشتند باقی مراحل طی شود، اما سایر افراد مخالف این موضوع بودند و براساس رای گیری شش عضو شورا، این موضوع مطرح نشد و بر این نظر بودند که ابتدا بدون بررسی مدارک گزینه‌های شهردار مصاحبه انجام شود و اگر در مصاحبه به این نتیجه رسیدیم که شرایط لازم برای شهردار شدن را دارد سایر مراحل طی شود.

او ادامه داد: زمانی که صورت جلسه از سوی ریاست شورا و دو تن از شورا هنوز به امضا نرسیده و پایان نیافته سخنگوی شورا طی اقدام زیرکانه عجولانه‌ای در جهت پیشبرد اهداف شخصی و بدون هیچ استعلامی از سوی مراجع ذی‌صلاح خبر انتخاب شهردار را به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

عباسی گفت: ما باید با اعتماد به جوانان بومی که با مشکلات شهر و مطالباتی که همشهریان از شهردار و اعضای شورا دارند بهترین گزینه را انتخاب کنیم و مانع حضور افراد وارداتی شویم.

اما رقیه ابراهیمی سخنگوی شورای شهر گلستان ادعاهای ریاست شورا را کاملا کذب و بی اساس دانست و گفت: زمانی که اکثریت اعضای شورای شهر با بررسی مدارک و رزومه افراد به یک گزینه به اجماع نظر می‌رسند. یعنی آن فرد صلاحیت و شرایط لازم برای مدیریت شهر را دارد، اما به دلیل عدم اعمال نظر شخصی ریاست شورای شهر گلستان موضوع انتخاب شهردار را تکذیب و غیرقانونی دانست.

او ضمن توصیه به سایر اعضای شورای شهر گفت:باید به خاطر منفعت مردم و شهر از اختلاف نظر و تفرقه پرهیز کنیم و گذشته نشان داده که پیشرفت هر شهری در فضای تعاملی بدست آمده و اختلاف، آفت فعالیت در شورا خواهد بود.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار