یک دکتر داروساز شهرستان اسلامشهر:

هم‌اکنون بیش از 60 قلم در بیماری‌های مختلف کمبود دارو داریم

کمبود نقدینگی از اساسی‌ترین مشکل داروخانه‌ها است

اسلامشهر (پانا) - پنجم شهریور، روز بزرگداشت زکریای رازی است. به پاس زحمات و کشفیات این حکیم و شیمیدان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی، روز بزرگداشت وی، روز داروسازی نام نهاده شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هم‌اکنون بیش از 60 قلم در بیماری‌های مختلف کمبود دارو داریم

مزدا مظاهری دکتر داروساز شهرستان اسلامشهر در سخنانی با تبریک روز داروساز به تمامی همکاران در رابطه با رشته داروسازی و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «داروسازی در ردیف رشته‌های پزشکی است که در واقع وظیفه اصلی آن شناسایی بیماری‌ها، راه‌های درمان و تولید دارو‌ها از نقطه صفر تا صد است.»

او بیان کرد: «داروسازی یک رشته بسیار متنوع است و دکتر داروساز با بیماران از نظر خانوادگی، مالی و بیماری در تماس است. داروسازان با توجه به شغل و شرایط خود، از نظر علمی به روزند و دائماً با جامعه پزشکی در حال برقراری ارتباط هستند.»

مظاهری تصریح کرد:« کمبود نقدینگی از اساسی‌ترین مشکل داروخانه‌ها است، زیرا سازمان بیمه، هزینه‌ها را با تأخیر پرداخت می‌کند و در این راستا مشکلات اداری فراوانی هم وجود دارد.»

او در ادامه به موضوع کمبود دارو‌ در ایران اشاره و تاکید کرد:« هم‌اکنون بیش از ۶۰ قلم در زمینه بیماری‌های مختلف و از جمله کرونا دچار کمبود‌های فراوانی هستیم.»

این دکتر داروساز شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: «این شغل دارای مسئولیت‌های سنگینی است. نهادهای نظارتی بسیار زیادی از جمله معاونت غذا و دارو، دانشگاه‌های پزشکی، شبکه بهداشت و اتاق اصناف نسبت به داروخانه‌ها حساس هستند.»

او به جوانان علاقمند ورود به رشته داروسازی توصیه‌ کرد: «داروسازی رشته بسیار سخت، اما جذاب است. جوانان می‌بایست با عشق و علاقه به این عرصه وارد شوند. پشتکار، تلاش و علاقه از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این رشته است.»

خبرنگاردانش‌آموز: فاطمه شکوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار