کارمندان آموزش و پرورش ملارد در گفت‌وگو با پانا:

ارتباط با فرهنگیان از مزایای این شغل است

ملارد (پانا)- داشتن حقوق منظم، اما در سطح پایین و برنامه‌ریزی مشخص از ویژگی‌های کارمندی است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط با فرهنگیان از مزایای این شغل است

مسئول روابط ‌عمومی آموزش و پرورش ملارد، علیرضا آکسون شغل شریف کارمندی را این‌گونه توصیف می‌کند: در نظام اسلامی، خدمت‌رسانی به مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بکارگیری کارمندان و کارگزاران اجرایی متعهد، یک اصل مهم و زیربنایی در شایسته سالاری اسلامی است. تلاش خالصانه و صادقانه کارمندان آینه وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است. نتیجه بذر تلاش و کوشش آنان، درخت امیدی است که به بار می‌نشیند و نوید بخش آینده‌ای پرنشاط و زیبا خواهد بود. پیشرفت کشور در گرو همت بلند و تلاش های همه خدمتگزاران خدوم این مرز و بوم خواهد بود.

اکرم شهریاری، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مرضیه حافظی، مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد است و در مورد نقاط مثبت کارمندی می‌گویند: کار کردن در یک محیط سالم و امن، داشتن استقلال مالی، کمک به اقتصاد خانواده و داشتن برنامه ریزی از خوبی‌های کارمندی است.

او در مورد نقاط ضعف این کار هم اضافه می‌کند: ساعات کاری زیاد، کار کردن خارج از خانه باعث می‌شود یک خانم وقت کمتری را در خانه باشد، در نتیجه باید برای رسیدگی به امور خانه و بچه‌ها از وقت استراحت خودش بگذرد و یا یکسری از علایقش را کم کند، خیلی از وقتها دوستان دور هم جمع می‌شوند و تو وقت نداری که بروی و وقتت را در اداره و جلسات می‌گذرانی.

سمیرا عمادی‌پور کارشناس سلامت است، او به پانا گفت: نقطه مثبت کارمندی در آموزش و پرورش این است که با افراد تحصیل‌کرده و فرهنگی در ارتباط هستی، ولی متأسفانه میزان حقوق کارمندی ‌پایین است و کفاف زندگی را نمی‌دهد، بخصوص اگر آقا و سرپرست خانواده باشی، حتما باید شغل دوم و سومی هم داشته باشی تا بتوانی زندگی را راحت‌تر بگذرانی.

مصطفی محمدی مسئول بهداشت و سلامت است، او از جنبه دیگری به این شغل پرداخت و گفت: از مزایای این شغل برای من ارتباط و تعامل با ارباب رجوع، تولید فکر با چاشنی خلاقیت البته با تبعیت از سطح بالادست و ارجاع به سطح آموزشگاه، مشارکت و تعامل با سایر معاونت‌ها است. همچنین از معایب این شغل، با وجود رعایت سلسله مراتب در صورتی که سطح مافوق نگاه تخصصی نداشته باشد تمامی مزایای بالا به نقاط ضعف تبدیل خواهد شد. از طرفی چندان هم در بعضی از طرح های استانی امکان دخل و تصرفی نیست. نکته‌ دیگر به دلیل حجم بالای طرح‌ها و برنامه‌ها نظارت، ارزشیابی و ارتباط موثر با همه مدارس کم خواهد شد.

معصومه حبیبی ارشادی، کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی است و عنوان کرد: کارمندی از لحاظ استقلال مالی برای بانوان مناسب است، اما برای من که اولویت اولم مادر بودن و رسیدگی به فرزندانم است، ساعت کاری، زیادی دارد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار