نوازنده جوان تبریزی نشان درجه یک هنری دریافت کرد

تبریز(پانا)- «استاد رضا حسینی‌بقانام » به عنوان یکی از نوازندگان جوان کشور، نشان درجه یک هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نوازنده جوان تبریزی نشان درجه یک هنری دریافت کرد

رضا حسینی بقانام، متولد ۱۳۵۸ تبریز، دارای لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، فوق لیسانس ادبیات انگلیسی، دکتری مطالعات ترجمه، موزیسین و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی دانشگاه هنر تهران است.

وی موسیقی را از هفت سالگی نزد زنده یاد استاد شاطریان آغاز کرد و سال های متمادی با ارکسترهای جوانان، نوجوانان و ارکستر بزرگ شاطریان همکاری کرده است.

بقانام در جشنواره های داخلی نوازندگی جزو نفرات برگزیده بوده و در کنسرت های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به مقام دوم جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان، مقام اول جشنواره موسیقی دانشجویی ایران در تهران، مقام دوم موسیقی فجر تهران و مقام اول تولیدات صدا و سیما اشاره کرد.

از کتاب های وی می‌توان به اتنوموزیکولوژی یک مقدمه بسیار کوتاه، ائیواندا تار چالیرام مجموعه ترانه های کودکان همراه با سی دی، سی و سه بحث در اتنوموزیکولوژی اشاره کرد.

وی در زمینه موسیقی کودک فعالیت هایی انجام داده و عضو پیوسته خانه موسیقی شعبه تبریز و عضو انجمن صنفی ایفاگران موسیقی آذربایجان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار