افتتاح حیاط پویای مدرسه باقرالعلوم منطقه19
تهران(وانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در مراسم افتتاح حیاط پویا در مدرسه باقرالعلوم(ع) به ضرورت بازطراحی فضای کالبدی و حیاط مدرسه متناسب با رویکردهای نوین اشاره کرد.
به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۹، همزمان با سایر مناطق تهران، حیاط پویای مدرسه باقرالعلوم(ع) با حضور هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه و مهدی شاملو، معاون پرورشی و تربیت بدنی افتتاح شد.
حنیف نیا؛ در این مراسم با ارائه گزارشی از روند طرح های اجرا شده در حوزه تربیت بدنی به ضرورت بازطراحی فضای کالبدی و حیاط مدرسه متناسب با رویکردهای نوین یاددهی و یادگیری در نظام آموزشی و تحول در مفهوم مدرسه اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به تغییر پارادیم آموزش و تربیت، تناسب اقدام ها و آماده سازی ورودی های سیستم مدرسه نظیر حیاط مدرسه،فضا و تجهیزات با رویکردهای نوین، ایجاب می کند که از بند قالبهای گذشته و نتیجه محوری بیرون آمده و به فرایندهایی که در مسیر تربیت اثر می گذارند بیشتر بیندیشیم.
وی افزود: طراحی جزئیات فضاهای آموزشی در گرو توجه به الگوهای رفتاری دانش آموزان است و این جزئیات از ابعاد و اندازه فضاها گرفته تا نورپردازی، رنگ، صدا، زیبایی، فضاهای باز و حیاط مدرسه، نقش مهمی در افزایش یادگیری و جریان تربیت مدرسه ایفا می کنند.
حنیف نیا در بخش پایانی سخنان خود به تشریح اهمیت حیاط مدرسه و تاثیر آن در یادگیری های رسمی، غیر رسمی و آموزش های پنهان پرداخت و گفت: بسیاری از یادگیری های غیررسمی، مهارت های اجتماعی، بازی های مفید و تجارب موثر در آینده دانش آموزان، در فضاهای باز و متناسب برای تحرک، اتفاق می افتد، اما متاسفانه وقتی به این مرحله از ساخت وساز یعنی طراحی فضای باز می رسیم یا منابع مالی تمام شده یا زمان بهره برداری رسیده و باید به سرعت آن را در اختیار بگیریم و به همین دلیل امکان شکل دهی فضاها متناسب با ضرورت های کارکردی محوطه و حیاط مدرسه فراهم نمی شود و اجرای طرح حیاط پویا توسط معاونت تربیت بدنی گامی بسیار موثر در جهت رفع این کمبودها است.
ارسال دیدگاه