حضور معلمان ابتدایی خراسان شمالی در جمع فرهنگیان تولیدکننده محتوای چند رسانه‌ای کشور

بجنورد(پانا) - تعدادی از فرهنگیان ابتدایی سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید در حال تولید محتوای چند رسانه‌ای برای دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور معلمان ابتدایی خراسان شمالی در جمع فرهنگیان تولیدکننده محتوای چند رسانه‌ای کشور

بهمن ماه سال گذشته بود که وزارت آموزش و پرورش دوره آموزشی ویژه معلمان توانمند سراسر کشور را برگزار کرد، که از بین چند صد نفر از معلمان سراسر کشور فرهنگیان توانمند شناسایی و گروه هایی برای پایه های اول تا ششم ابتدایی تشکیل و آموزش این فرهنگیان توسط یکی از اساتید دانشگاه های تهران پیگیری شد.

تعدادی از معلمان ابتدایی استان خراسان شمالی نیز در این دوره آموزشی که حدود ۵ ماه طول کشید حضور فعال داشتند و از چند ماه گذشته در حال تولید محتوای چند رسانه ای برای کتاب های درسی هستند.

مریم قربانی مقدم از معلمان شهرستان مانه و سملقان که یکی از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی است به پانا می گوید: «از حدود چهار سال گذشته در خصوص تولید محتوای الکترونیکی فعالیت دارم، هدفم از شرکت در دوره یادگیری نرم افزارهای جدید و کاربردهای آن برای تولید محتوا بود.»

این معلم پایه پنجم با بیان اینکه تولید محتوا برای دانش آموزان موجب ارتقای سطح علمی و دانش و مهارت آنها می شود، می افزاید: «داشتن علاقه و انگیزه کافی، دیدن آموزش صحیح و اصولی و بهره گیری از آن باعث می شود معلمان بتوانند در مسیر تولید محتوا گام بردارند و برای دانش آموزان محتوای خوب تولید کنند.»

اقدس طلعتی از معلمان شهرستان بجنورد نیز با اشاره به اینکه علاقه زیادی برای یادگیری نحوه ساخت محتوا با نرم افزارهای تولید محتواها موجب شد تا در دوره آموزشی شرکت کنم تصریح می کند: «معلمان با استفاده از نرم افزارهای متنوع و تولید محتواها در صورتی که به اهداف آموزشی و روانشناسی کودکان و رفع اختلالات یادگیری و ارزشیابی توصیفی و تکالیف آنلاین و مهارت محور و مهارت های زندگی توجه کنند، می‌توانند نقش بزرگی در یاددهی و یادگیری دانش آموزان ایفا کنند.»

این معلم پایه دوم خاطر نشان می کند: «تاثیر تکنولوژی بر کسی پوشیده نیست و یکی از فواید دوران کرونا افزایش اهمیت آموزش مجازی در همین یکی دوسال بود که اگر در این شرایط کرونا نبودیم شاید نیاز به چندین سال بود تا به اهمیت آموزش مجازی و محتوای الکترونیک برسیم، اما بهره گیری مناسب از محتوای الکترونیک نیاز به آموزش کاربردی معلمان، اولیا و دانش آموزان دارد تا در مسیری درست قرار گیرد.»

حسین قربانی از معلمان جوان شهرستان بجنورد که بهمن ماه ۱۳۹۹ در دوره آموزشی تولید محتوا حضور یافت می گوید: «ارتقای توانایی ها و تلاش برای رشد مهارت های علمی مورد نیاز، از مولفه های مهم یک معلم برای حضور در کلاس درس است.»

این معلم کلاس ششم با بیان اینکه ایجاد انگیزه در معلمان و آموزش آنها برای تولید محتوای اثرگذار ضروری است، ایجاد جذابیت در آموزش، افزایش عمق یادگیری ،افزایش سرعت یادگیری محتوا و همچنین تکرار پذیری تماشای محتوا را از نقاط قوت تولید محتوا دانست.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین اساتید کشور در این دوره معلمان را آموزش می داد، می افزاید: «به نظر من آموزش و پرورش باید روی نیروهای جوان تازه وارد از دانشگاه فرهنگیان حساب ویژه باز کند.»

مرضیه یحیی آبادی از معلمان پایه اول ابتدایی نیز با اشاره به اینکه از سال ۹۶ در دانشگاه با تولید محتوا آشنا شدم، هدف خود از شرکت در دوره آموزشی معلمان را بالا بردن سطح دانش و یادگرفتن برنامه های مهم برای تولید محتوا عنوان می کند.

این معلم شهرستان اسفراین می گوید: «معلم ها با یادگرفتن تولید محتوا می توانند باتوجه به سطح توانمندی دانش آموزان تولید محتوا داشته باشند و از آنجا که در حال حاضر دانش آموزان بیشتر به سمت تکنولوژی در حال حرکت هستند و علاقه به این برنامه ها دارند، پس یک محتوای جذاب می‌تواند برای کلاس ایجاد انگیزه کند، چرا که این نوع محتواها هم به صورت بصری و هم صوتی آموزش را ارائه می کنند.»

آزاده فرزادپور هم که از معلمان شرکت کننده در این دوره است می افزاید: «تولید محتوا را از شهریور ۹۹ با شرکت در دوره های ضمن خدمت مجازی در استان شروع کردیم که آموزش تولید محتوا با نرم افزارهای گوشی بود و این دوره باعث شد به مبحث تولید محتوا علاقه مند شوم.»

این معلم پایه ششم شهرستان بجنورد تصریح می کند: «هدفم یادگیری تولید محتوای با کیفیت و ارائه آموزش با روش های جذاب و کاربردی به دانش آموزان بود، در بهمن ماه که به دوره تولید محتوای وزارت معرفی شدم با دنیای جدیدی از تولید محتوا آشنا شدم که همیشه ذهنم مشغول یادگیری آن بود و بالاخره فرصت خوبی برایم پیش آمده بود تا با این دنیای جدید آشنا شوم.»

مینا گودرزی از معلمان شهرستان جاجرم نیز می گوید: «از سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا تولید محتوا را شروع کردم و تلاش داشتم تا محتوای درسی جذاب تولید کنم، چون معتقدم محتوای الکترونیکی و مجازی باعث انگیزه بیشتر دانش آموزان در یادگیری می شود.»

این معلم پایه دوم با اشاره به ضرورت تداوم آموزش هایی چون تولید محتوا برای معلمان، هدف خود از شرکت در دوره آموزشی تولید محتوا را یادگیری بیشتر عنوان و تاکید می کند: «این دوره، دوره پرباری بود اما برنامه ریزی بهتر برای دوره هایی این چنینی که معلمانی از سراسر کشور حضور دارند بیشتر احساس می شد اما در مجموع از همه تلاش ها باید قدردان بود.»

عاطفه نعمتی که از معلمان پایه پنجم ابتدایی است، بیان می کند: «از سال ۹۴ با وبلاگ نویسی فعالیت در فضای مجازی را آغاز کردم و مقام دوم استانی را نیز کسب کردم و در ادامه در سال ۹۷ طراحی سایت را فراگرفتم اما با شیوع بیماری کرونا از اسفند ۹۸ شروع به تولید محتوا کردم.»

این معلم شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه از زمانیکه در کلاس های استاد بایرامی در دوره وزارت آموزش و پرورش شرکت کردم با دنیای پاورپوینت آشنا شدم و باعث شد تا مطالب آموخته شده را عملاً به کار گرفته و نسبت به گذشته توانمندی بیشتری را در این حوزه کسب کنم؛ به نظرم حتی با از بین رفتن کرونا باز هم تولید محتوا نقش زیادی در یادگیری دانش‌آموزان خواهد داشت.»
ریحانه سادات میرحسینی معلم پایه سوم هم با بیان اینکه، معلمان باید با ساخت و آموزش ملموس و جذاب بیشتر و بهتر مطالب درسی بیشتر آشنا شوند، تصریح می کند: «آموزش از طریق تولید محتوای زیبا خیلی مطالب درسی را جذابتر می کند و باعث می شود دانش آموز با علاقه بیشتری درس را پیگیری کند.»

این معلم شهرستان بجنورد خاطر نشان می کند: «باید در آموزش و پرورش به تکنولوژی در عرصه آموزش توجه بیشتری شود، زیرا جذب دانش آموزان با آموزش های خلاقانه مطمئنا آینده زیبایی را پیش روی دانش آموزان و ایرانمان قرار خواهد داد.»

حامد شاکریان از معلمان شهرستان بجنورد هم ضمن قدردانی از تلاش مسئولین وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری دوره آموزشی تولید محتوا برای معلمان سراسر کشور، می افزاید: «رویکرد عدالت آموزشی وزارت و گردآوری معلمان توانمند در یک مجموعه ملی قابل تمجید است و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.»

این معلم بجنوردی آینده پیش روی عرصه آموزش و پرورش را حرکت در مسیر محتواهای نو و و خلاقانه دانسته و اظهار می کند: «معلمان باید خود را برای عصری که یادگیری در آن تنها با محوریت معلم صورت نخواهد گرفت آماده کنند و با افزایش اطلاعات خود در راستای تولید محتوای هنرمندانه و خلاق برای یادگیری لذت بخش دانش آموزان آماده کنند، همانند تلاش شبانه روزی چند ماه گذشته جمعی معلمان سراسر کشور که تلاش کردند محتواهایی خوب و اثربخش را برای دانش آموزان فراهم کنند که در سال آینده اثرگذاری آن مشخص خواهد شد.»

خبرنگار پانا: حامد شاکریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار