پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آزادراه شیراز، اصفهان و باند دوم تنگ ابوالحیات

شیراز (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی فارس از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی پروژه آزادراه شیراز، اصفهان خبر داد و افزود در حال حاضر بیشتر نقاط ۶ قطعه اول ، عملیات آسفالت به پایان رسیده و فقط در قطعه هفتم که بعداً به طرح افزوده شده، توسط پیمانکار و شریک طرح، یعنی قرارگاه خاتم الانبیاء بیشترین تمرکز خود را بر روی آن گذاشته‌اند تا هر چه سریعتر آن را به اتمام برسانند و آماده بهره برداری شود.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت 90 درصدی پروژه آزادراه شیراز، اصفهان و باند دوم تنگ ابوالحیات

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی گفت: با ساخت این آزادراه، با کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز و اصفهان روبرو هستیم که در نتیجه، کاهش دوساعته زمان سفر را همراه دارد و سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود و با کاهش قابل توجهی خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از استهلاک خودروهای عبوری روبرو خواهیم شد.
وی با اشاره به این که مهمترین پروژه راه‌سازی استان بعد از آزادراه شیراز اصفهان، اجرای باند دوم تنگ ابوالحیات، دشت ارژن است، اضافه کرد: پروژه تنگ ابوالحیات، دشت ارژن ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است که برای اتمام آن با دو شیفت کاری، تنها ١۰در صد کار باقی مانده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: از جمله سختی کار در این پروژه، پیچیدگی کار و ساخت گالری یا راهرو دستیابی و تامین مصالح با مشخصه‌های کار در این مسیر مانند آسفالت، قیر، میلگرد، تیرآهن، سیمان و غیره است که اغلب با نوسانات و کمبودهای به وجود آمده، بر سرعت کار لطمه زده است؛ با این حال حتی یک ساعت هم کار را معطل نکرده‌ایم.
وی افزود: دو کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در دو شیفت کاری فعال هستند.
او به ارزش افزوده این طرح که بیش از یک کیلومتر تونل و گالری و دارای ۵ دهنه پل بزرگ و خاص و نزدیک به اختلاف١١٠٠ متر ارتفاع از کف تنگ ابوالحیات، به طرف دشت ارژن، که منحصر به فرد است، اشاره کرد و گفت: با این وسعت و ویژگی‌ها ارزش افزوده این پروژه بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است، که در قرارداد تکمیلی مبلغ ١۴١ میلیارد تومان عنوان شده است.
زاهدی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه که با ساخت آن تاثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد، تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار