شیوه های متفاوت تدریس درس قرآن و عربی برای جذب دانش آموزان
تهران(پانا)- معلم درس عربی و قرآن پایه هشتم و نهم مدرسه امام موسی صدر، منطقه ۱۸، باشیوه های متفاوت باعث شده تا دانش آموزان به درس قرآن و عربی علاقه مند شوند.
فاطمه توکلی؛ معلم درس عربی و قرآن پایه هشتم و نهم مدرسه امام موسی صدر منطقه ۱۸، در گفت و گو با پانا گفت: «با توجه به بیماری کرونا و مجازی شدن درس ها، زمان کلاس های درس کوتاه است و به همین دلیل امکان جذب و تشویق بیشتر دانش آموزان به خواندن درس ها نیست، اما سعی می کنم حداقل در درس قرآن با دانش آموزان راحت تر کار کنم و به آنها فرصت دوباره بدهم و نمره ای از آنها کم نکنم تا بیشتر به درس جذب شوند و از درس زده نشوند.»
توکلی ادامه داد: «به غیر از قرآن در کلاس های دیگر مخصوصا کلاس های نهم، عربی هم تدریس می کنم و با ارسال جزوه های آموزشی، فیلم های تدریس خودم و ارسال فیلم های آموزشی شاد به دانش آموزان درس می دهم.»
وی در مورد چالشی که برای دانش آموزان پایه هشتم برگزار شد، گفت: «مشارکت دانش آموزان در این چالش خوب بود؛ در این چالش با استفاده از استعدادهای دانش آموزان در زمینه تهیه فیلم و عکس در مورد سوره های قرآنی، توانستم دانش آموزان را در انتخاب آیات قرآن و ترجمه آنها بیشتر از قبل فعال کنم. همچنین در این چالش تدریس دروسی از قرآن را بر عهده دانش آموزان قرار دادم و با در نظر گرفتن نمره آنان را تشویق کردم.ر
توکلی در پایان گفت: «با نمونه سوالات امتحانی و پرسش های شفاهی و کتبی، دروس برای دانش آموزان دوره می شود. همچنین از پخش زنده در شبکه شاد برای مرور درس عربی هم استفاده می کنم.»
*خبرنگار دانش آموز پانا؛ سارا بتولی
ارسال دیدگاه