در آستانه سال نو؛

جشن نیکوکاری با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد

شهرری(پانا)- هر سال در اسفند‌ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، کمک‌های نیکوکارانه در کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری که تبلور نوع‌دوستی، نیکوکاری و مهرورزی است، برای خانواده‌های نیازمند و کودکانشان پررنگ‌تر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد

امسال با وجود شرایط کرونایی، نتوانستیم مانند سال‌های گذشته برنامه‌ها و مراسم‌های هفته احسان و نیکوکاری را در نیمه اسفند‌ماه برگزار کنیم، اما خیرین بیکار نماندند و تلاش خود را انجام دادند تا این کمک‌ها را به هر طریق ممکن، به دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند برسانند. به این منظور خیرین فروشگاهی را معرفی کردند تا دانش‌آموزان نیازمند بتوانند با مراجعه به این فروشگاه، اقلامی که لازم دارند را تهیه کنند.
مریم بیات مدیر هنرستان ایثار آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، با تاکید بر فرهنگ احسان و نیکوکاری و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در چنین اقدامات نیکوکاری صرف‌نظر از هدایایی که طی آن جمع ‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی ، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد‌های ویژه‌ای است که از جمله آنها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

در این مهرورزی‌ها، دل‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود؛ و شکوفه‌های مهربانی در قلب‌ها جوانه می‌زند، در این اعمال خیرخواهانه است که لب‌ها برای لبخند پر بهانه‌اند و بازار محبت گرم است.

بیات ادامه داد: شاید بتوان با سرمایه احسان و نیکوکاری، در این روزهای سخت، دلی را بدست آورد و با دوستی و مهرورزی، باغ‌های وجود را زینت داد و نهال عشق و خوبی را آبیاری کرد.

مدیر هنرستان ایثار ناحیه یک ری، بیان کرد: در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، دانش‌آموزان نیازمند را به همراه کادر مدرسه به مرکز خریدی که از سوی خیرین معرفی شده بود، آوردیم و هر یک از آنها پوشاک مورد نیاز خود را دریافت کردند.

او افزود: نیکوکاری و احسان به معنای بخشیدن نعمت به دیگری است و احسان در کار و عمل کاربرد دارد، کسی که علم نیکویی بیاموزد یا عمل نیکی انجام دهد؛ از جمله نیکوکاران به حساب می‌آید. حضرت علی(ع) در رابطه با احسان و نیکی می‌فرماید، مهم‌ترین جزء ایمان، نیکی و احسان به مردم است. از این رو امروز با حضور دانش‌آموزان در این مکان جمع شده‌ایم تا حق این عمل نیک را به جا آوریم و عیدی امسال را به فرزندان معنوی خود هدیه کنیم کنیم، امید است که این عمل نیک خیران نیک‌اندیش مورد قبول قرار گیرد.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار